Şehzadeler ilçesinde yaşayan evli ve 1 çocuk babası Necip Kandemir, 2015 yılında bir otomobil firmasının Manisa bayisinden sıfır otomobil satın aldı. 59 bin 700 liraya aldığı otomobili bir süre sonra motor arızası veren Kandemir, aracını servise götürdü. Arızanın üretimden kaynaklandığını kabul eden yetkili servis, Kandemir'e 13 bin lira daha vermesi halinde aracı bir üst modeliyle değiştirmeyi teklif etti.
Teklifi kabul etmeyen Kandemir, 2016 yılında dava açtı. Tüketici Mahkemesi sıfatıyla Manisa 1'inci Asliye Hukuk Mahkemesi'nde görülen davada, bilirkişi raporlarına göre mahkeme aracın yenisiyle değiştirilmesi ve tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi yönünde karar verdi. Otomotiv firması karara itiraz etti. İzmir Bölge Adliye Mahkemesi'nde dava süreci devam ederken Kandemir, mağduriyetinin giderilmesi için aracının sıfırı ile değiştirilmesini istiyor.
'HAKKIMI SONUNA KADAR ARAYACAĞIM'
5 yıldan beri kullanmadığı aracın vergisi ve sigortasını ödeyen Kandemir, "2015 yılında dizel otomobil satın aldım. Yaklaşık 4 ay sonra motoru arızalı çıktı. O nedenle İzmir'de en yakın servise götürdüm. Aracın yenisi ile değiştirilmesini istedim. 13 bin lira daha verirseniz, aracın bir üst modelini vereceğiz teklifinde bulundular. Hiç kullanmadığım bir aracın niye üzerine para vereyim diyerek, itiraz ettim. Dava açtım. Mahkeme aracın yenisi ile değiştirilmesine karar verdi. İtiraz ettikleri için dava uzadı. Davanın sonuçlanmasını bekliyoruz. Mağduriyetim halen daha sürüyor. Hakkımı sonuna kadar aramaya devam edeceğim" diye konuştu.