Üretici-market farkı yüzde 350'yi buldu! Turunçgiller pahalılıkta birbirleriyle yarışıyor

Kış mevsiminde kış meyveleri cep yakıyor. Mandalina zam şampiyonu olurken; portakal da 2 liraya tarladan çıkıp 9 liraya alışveriş sepetine girerek rekor kırıyor. Öte yandan portakalda üretici-market farkı yüzde 350'yi buldu.

Turunçgiller, bu sezon pahalılıkta birbirleriyle yarışıyor. Vatandaş, portakal ve mandalinayı mevsiminde pahalı tüketiyor.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun dün açıkladığı enflasyon verilerine göre, Ocak ayının zam şampiyonu mandalina oldu. Mandalinada yüzde 26.77'lik artış yaşandı.
Kış mevsiminin bu gözde meyvesi, marketlerde 8 lirayı gördü. Kış mevsiminin bir başka rekortmeni de portakal oldu. Bu üründe üretici-market farkı yüzde 350'yi buldu.


Üreticiden tüketiciye kadar 7 kere el değiştiren ürün, 5 ayrı yerde zam görüp her seferinde komisyon ve kârlarla yeniden fiyatlandı.
Tarladan 2 liradan çıkan portakal, 9 liraya markete ulaştı.
DÜŞÜK GRAMAJA AĞIR CEZA
Başta gıda olmak üzere temel tüketim, kozmetik ve temizlik ürünlerinde gramaj oyununa karşı önemli bir adım atıldı. Ticaret Bakanlığı, gramaj hilesi olarak bilinen yanıltıcı ambalaj uygulamalarını, 'aldatıcı ticari uygulama' kapsamına aldı. Gramajı azaltma yoluyla tüketicileri mağdur eden gizli zam uygulamalarına 114 bin 326 liraya varan idari para cezası verilecek.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.