EVDE BAKIM AYLIĞI ALMAK İÇİN BAŞVURU NASIL YAPILIR?
Evde bakım aylığı almak isteyen kişilerin, gerekli şartları taşıması ve bu aylığı almak için bakanlığın il müdürlüğüne başvuruda bulunması gerekir. Başvuru aşamaları şunları içerir:
İlk olarak valilikten ya da kaymakamlığa bağlı defterdarlık veya mal müdürlüklerinden, evde bakım aylığı için başvuru formu temin edilir. Alınan bu başvuru formu eksiksiz biçimde doldurulmalıdır.
İl veya ilçe idare kuruluna giderek, muhtaçlık belgesi alınır.
Evde bakım aylığı için temin edilen tüm belgeler, SGK'nın Primsiz Ödemeler Genel Müdürlüğü'ne teslim edilir.
SGK'daki ilgili memurlar, belgeleri inceler ve evde bakım aylığı almak için uygun olup olmadığınıza karar verir.
EVDE BAKIM AYLIĞI ALMAK İÇİN ŞARTLAR NELERDİR?
Engelli raporu bulunan kişilerin bakımını üstlenen herkese evde bakım parası ödenmeyebilir. Çünkü evde bakım maaşını almaya hak kazanmak için belirli şartlar vardır. Bunlar:
Evde bakım sunulan kişinin engelli raporu bulunmalı ve engellilik oranı en az yüzde 50 olmalıdır.
Engelli raporunda, hastanın ağır engelli olduğu belirtilmelidir.
Engelli raporu olan kişinin, başkasının yardımı ve desteği olmadan yaşamını idame ettiremeyecek düzeyde olması şarttır (tuvalete gitme, ilaçları kullanma, giyinme-soyunma, merdivenlerden inme-çıkma gibi eylemler).
Evde bakım sunan kişi ile engelli raporu olan hasta, aynı yerde ikamet ediyor olmalıdır.
Evde bakım aylığına başvuran kişinin emekli maaşı veya yaşlı aylığı alıyor olması, başvuruya engel değildir. Ancak, ailenin aylık gelirler toplamı kişi sayısına bölündüğünde ortaya çıkan sayı, asgari ücretin 2/3'ünden fazla ise evde bakım aylığı bağlanamaz. Aile üyeleri arasında üniversite veya lise öğrencileri bulunuyorsa ve bu kişiler burs-kredi alıyorsa bunlar gelir hesaplamasına dahil edilmez.