"TÜRKİYE'DE GIDA SEKTÖRÜ YÜZDE 25 BÜYÜDÜ"
OYAK'tan yapılan açıklamada, Türkiye'nin 2023 hedeflerinde de tarım ve gıda ihracatı 40 milyar lira olarak hedeflendiği anımsatılarak, şöyle denildi:
"Tarım ve gıda sektörü iç içe geçmiş birbirinin tamamlayıcısı olsa da Türkiye'de sadece gıda sektörü, 2020'de yüzde 25 büyüyerek 122.7 milyar liraya ulaştı. Gıda sektöründe de içecekler en fazla payı alırken, onu atıştırmalıklar izliyor. OYAK grubu da Sagra'daki ürün gamını tüm atıştırmalık pazarına genişletmeyi planlıyor. Türkiye'de şu anda 27.5 milyar lira büyüklüğü olan atıştırmalık pazarının hem ihracat hem de iç pazarda büyüme potansiyelinin yüksek olduğu belirtiliyor.
TÜRKİYE FINDIKTA PAZAR LİDERİ
Sagra'nın çuvaldan çıkararak işlediği fındıkta Türkiye, dünyada pazar lideri. Dünya Gıda Örgütü (FAO)'un 2018 yılı verilerine göre dünyada fındık üretimi 1 milyon tona ulaşırken, bu üretimin yüzde 60'ını karşılaşan ve ilk sırada yer alan Türkiye'yi, yüzde 15 ile İtalya ve yüzde 6 ile Azerbaycan izliyor.
TÜRKİYE'NİN FINDIK İHRACATI 1,9 MİLYAR DOLAR
Türkiye üretimde olduğu gibi ihracatta da dünya lideri. FAO verilerine göre 2019'da dünya fındık ihracatının yüzde 68'ini Türkiye gerçekleştirdi. 2020'de de pandemiye rağmen Türkiye'nin fındık ihracatı 1,9 milyar dolar oldu. Öte yandan, Türkiye'de fındık üretimi yapılan 39 il arasında 217 bin ton ile Sagra'nın da fabrikasının bulunduğu Ordu ilk sırada yer alıyor.
Sagra'nın OYAK Grup Şirketleri bünyesine katılmasıyla katma değeri yüksek ürünlere yeni ürünlerin eklenmesi, kabuklu ve çiğ fındık ihracatının da artırılması hedeflenmektedir. Bu hedef sadece sektör adına değil Türkiye adına da önemli bir atılım olacaktır."