Your browser doesn’t support HTML5 audio

Marul, sivri biber, maydanoz! Üreticide farklı rafta farklı: Zam şampiyonu yüzde 69 ile salatalık oldu

Sebze-meyvede Ağustos’ta üretici ile market fiyatı arasında 3.3 kata varan fark ortaya çıktı. Farkta başı üreticide 1.45, tezgahta 4.83 lira olan marul çekti. Zam şampiyonu yüzde 69 ile salatalık oldu.

Gıdada üretici-market fiyatı farkı kapanmak bilmiyor.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Ağustos'ta üretici ile market fiyatları arasında 3 katı aşan farklar görüldüğünü söyledi.

Marul ve sivri biberin 3.3, maydanozun 3.1, elma ve patlıcanın 3, kabağın 2.8 kat fazlaya tüketiciye satıldığını belirten Bayraktar, "Üreticide 1.45 lira olan marul 4.83 liraya, 1.95 lira olan sivri biber 6.44 liraya, 69 kuruş olan maydanoz 2.16 liraya tüketiciye ulaşıyor" dedi.

26 ÜRÜNDE ARTIŞ


Bayraktar, markette 26, üreticide 18 üründe fiyat artışı, markette 15, üreticide 8 üründe fiyat düşüşü gerçekleştiğini, üreticide 5 ürünün fiyatının değişmediğini kaydetti.

Markette fiyatı en fazla artan ürünün yüzde 69.07 ile salatalık olduğunu anlatan Bayraktar, "Fiyatı en fazla düşen ürün ise yüzde 23 ile tavuk eti oldu" diye konuştu.

FİYAT UÇURUMU SÜRÜYOR

SALATALIK ZAM ŞAMPİYONU

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.