Fiat Egea 1.4 Easy: 193 bin 900 TL'den,
Hyundai İ10 193 bin 700 TL'den satılıyor.
Ekim ayında Türkiye'de en fazla satan otomobiller
Ekim ayında Türkiye'de en çok satış yapan markalara baktığımızda listenin başında bu kez Volkswagen'i görüyoruz. Son dönemde Türkiye yatırımını askıya almasıyla gündemde olan Alman üretici, 5 bin 454 adet satışla birincilik koltuğuna yerleşmiş. İkinci sırada ise 3 bin 885 adet satışla Fiat yer alıyor. 2019'un on aylık döneminde ise Renault hala lider.
Ekim'de en çok satan ilk beş marka şöyle:
Volkswagen: 5.454 adet
Fiat: 3.885 adet
Hyundai/Peugeot: 2.511 adet
Renault: 2.434 adet
ÇİP KRİZİ NEDİR?
Kovid-19 salgını, akıllı telefonlardan bilgisayarlara, askeri ekipmanlardan otomobillere kadar çoğu teknolojik ürünün üretiminde sarfedilen çiplerin arzında da küresel bir "kıtlığı" yanında getirdi.
Ev aletlerinden vasıta içi elektronik sistemlere, savunma sanayiinden giyilebilir teknolojilere kadar her alanda büyük ehemmiyet taşıyan çiplerin üretimi, koronavirüs nedeniyle sekteye uğrayınca çip krizi meydana çıktı.
ABD odaklı çip yapımcısı GlobalFoundries çoğalan isteği karşılamak amacıyla yeni yatırımlar planlamasına rağmen, üretimin talebe en erken 2022'de yetişebileceğini duyurdu.
ARABALARDA ÇİP KRİZİ NE ZAMAN BİTER?
Avrupa gibi otomotiv sektöründen geçinen ülkeler ya da Türkiye gibi otomotiv ile ciddi istihdam gerçekleştiren ve dışalım yapan ülkeler amacıyla yaşanan çip krizi bir hayli kritik. Hem de çip tedariki bugünden yarına çözüm bulunacak bir problem da değil. Hem spesifik üretim yapısı hem de hammaddesinden başlayarak üretiminin vakit alıyor olması çipler konusu ile ilgili gelişen vakitlarda yeni hatalar yaşanmasına sebep olabilir.
2021 senesi süresince çiplerde tedarik probleminin devam etmesi öngörülüyor. Üretilen ama kıt miktarda olan çipleri kimin alacağı konusu ile ilgili tüketici elektroniği devleri ile otomotiv devleri arasında ve hem de ülkeler arasında münakaşalar çıkabilir.