7 Aralık evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Evde bakım maaşı hesaplara yattı mı? Evde bakım maaşı başvuru şartları nedir?

Sabahın ilk saatlerinden itibaren 7 Aralık evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Sorusunun yanıtı araştırılmaya başlandı. Tüm illerden vatandaşlar her ay ödenen bu desteği yakından takip ediyor ve henüz almamış olanlar ise yararlanma şartlarının neler olduğunu merak ediyor. Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından aylık olarak yaşlı ve engelli hastası bulunan vatandaşlara yapılan bu ödemeden binlerce kişi yararlanıyor. Aralık ayının ilk günleri yaşanırken evde bakım maaşı hesaplara yattı mı? Evde bakım maaşı başvuru şartları neler? Sorgulaması yapılır oldu. İşte ayrıntılar…

Giriş Tarihi :07 Aralık 2021 , 07:13 Güncelleme Tarihi :07 Aralık 2021 , 07:13
7 Aralık evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Evde bakım maaşı hesaplara yattı mı? Evde bakım maaşı başvuru şartları nedir?

İÇİNDEKİLER

7 Aralık evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Evde bakım maaşı hesaplara yattı mı? Evde bakım maaşı başvuru şartları nedir? Sorgulamaları arama motorları üzerinden sıklıkla yapılır oldu. Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın bakıma muhtaç olan, yaşlı vatandaşlara her ay yaptığı bu destekten yararlanan binlerce kişi Aralık ayı ile ilgili ödeme araştırmalarına başladı. Henüz başvurmamış olanlar ise evde bakım maaşının aylık ne kadar ödendiğini ve başvuru şartlarını merak ediyor. İşte detaylar…

7 ARALIK EVDE BAKIM MAAŞI YATTI MI?

Evde bakım maaşı destek ödemesi, her ayın 15'i ile 30'u arasında gerçekleştirilmektedir.

2021 EVDE BAKIM MAAŞI NE KADAR?

Evde bakıma muhtaç yaşlı ve engelli yakınına bakanlara ödenen bin 657 lira tutarındaki aylık, 1.798 liraya ulaştı.

EVDE BAKIM AYLIĞI SORGULAMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

Evde Bakım aylığı ödemelerinin hesabınıza yatıp yatmadığını e-Devlet üzerinden sorgulayabilirsiniz. TC kimlik numaranız ile e-Devlet şifrenizi kullanarak giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna "Engelli Evde Bakım Ödeme Bilgileri Sorgulama" yazın ve tıklayın. Açılan sayfada maaş ödemesi ile ilgili detayalar ulaşabilirsiniz. Engelli Evde Bakım Ödeme Bilgileri Sorgulama özelliği Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı sekmesinin altında bulunur.

EVDE BAKIM PARASI SORGULAMA İŞLEMİ İÇİN TIKLAYINIZ

SMS İLE SORGULAMA NASIL YAPILIR?

Maaşlarınızı Ziraat Katılım Bankası aracılığı ile alanlar, cep telefonlarının mesaj bölümüne BAKIYE yazıp, 4747'e SMS atarak sorgulayabilirsiniz. Mesaj göndermeniz dahilinde 1 SMS ücreti operatörünüz tarafından tahsil edilir. Ziraat Bankası sms kodu ile her ay bakiyenizi takip edebilirsiniz.

EVDE BAKIM AYLIĞI NASIL TAKİP EDİLİR?

Engelli aylığından yararlanmak isteyen kişiler Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü'nden aldıkları sevk ile sağlık kurulu raporu vermeye yetkili hastanelere gidiyorlar. Raporda belirlenen engellilik oranı sonrası muhtaçlık değerlendirmesi yapılıyor ve engellilik oranına göre belirlenen evde bakım aylığı bağlanıyor.

EVDE BAKIM MAAŞI NEDİR?

Evde bakım maaşı, bakıma muhtaç olduğu gerekli belgelerde kanıtlanmış hastalara bakan kişilere devlet tarafından verilen hasta bakım parasıdır. Bakıma muhtaç olduğu gerekli belgelerde kanıtlanmış hastalara bakan kişilere verilir.

Tutarı bir aylık net asgari ücret tutarının 2/3'ünden az olan bakıma muhtaç engellilerin bakımını üstlenen akrabası, vasisi gibi üçüncü kişilere ödenen aylığa evde bakım aylığı denir.

EVDE BAKIM MAAŞI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Evde bakım maaşı alabilmek için aşağıdaki 3 şartın bulunması gerekiyor:

1) Gelir kriterlerinin uygun olması,

2) Bakıma muhtaçlık kriteri,

3) Ağır engelli olduğunu belirten sağlık kurulu raporu.Evde bakım parası almak için hane halkının tüm net geliri toplanıyor ve hane halkı sayısına bölünüyor. Buna engelli kişi de dahil. Evde bakım maaşı almak için engelli kişinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Aile ve Sosyal Politikalar İl veya varsa 'İlçe Müdürlüklerine' başvuru yapılıyor.

Evde bakım parası almak için hane halkının tüm net geliri toplanıyor ve hane halkı sayısına bölünüyor. Buna engelli kişi de dahil. Evde bakım maaşı almak için engelli kişinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Aile ve Sosyal Politikalar İl veya varsa 'İlçe Müdürlüklerine' başvuru yapılıyor.