BÖYLE DAVRANAN 3 TİP SATICI VAR
Tüketici Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Aziz Koçal, stokta olmayan bir ürünün satışa sunulamayacağını belirterek "Stokta olan bir ürünün de satışından kaçınılamaz. Bir ürün internette görseli var ve satışa sunulmuş ise stokta var demektir" dedi. Bu kapsamda üç grup satıcı bulunduğunu söyleyen Koçal, nadir de olsa birden fazla platformdan ürün satan satıcıların gerçekten stok sorunu yaşayabileceğini dile getirdi. Koçal, ikinci grup satıcıların ise 'stokta kalmadı' diyerek tüketicinin yapmış olduğu ödemeyi ucuz faizsiz kredi gibi kullanarak 3-4 ay sonra tüketiciye iade ettiğini belirterek "Bunlar tüketiciyi istismar eden satıcılardır" dedi. Koçal, üçüncü grup satıcıların ise ürün stokta olduğu hâlde döviz kurlarındaki ya da perakende satış fiyatlarındaki değişiklik nedeniyle satıştan kaçınıp, 'stokta kalmadı' diyerek aynı ürünü birkaç gün sonra daha yüksek fiyattan internet sitesine koyan satıcılar olduğunu söyledi.
ESKİ FİYATIN EKRAN RESMİ ALINSIN
Sorunun giderilmesi için satış platformlarının bu gibi gerekçelerle şikâyet edilen firmaları platformlardan çıkarmalarını öneren Koçal, şunları kaydetti: Tüketici bu gibi durumlarda satıcı firma 'stokta kalmadı' deyip daha sonra sitesine yüksek fiyattan ürünü koymuş ise her iki ekran görüntüsünü alarak, yüksek fiyattan ürününü alıp ilk siparişi ile son sipariş arasındaki fiyat farkının talebi için tüketici hakem heyetlerine başvurabilir. Bunun için ilk sipariş ile son sipariş arasında fazla zaman farkı olmaması gerekir. Aynı zamanda tüketici o ekran görüntüleri ile Ticaret Bakanlığı Reklam Kuruluna da şikâyette bulunarak firma hakkında inceleme başlatabilir.