Kayısı, üzüm, incir Türkiye'ye milyar dolarlık katkı sağlıyor

Türkiye'nin ihracat yolculuğunu başlatan kuru meyve sektöründe 2021- 22 sezonunda tarihi bir değişim yaşanıyor. İhracatta üzüm, kayısı, incir şeklindeki sıralama; bu sezon kayısı, üzüm, incir şeklinde değişti.

Türkiye'nin ihracat yolculuğunu başlatan kuru meyve sektöründe 2021- 22 sezonunda tarihi bir değişim yaşanıyor. İhracatta üzüm, kayısı, incir şeklindeki sıralama; bu sezon kayısı, üzüm, incir şeklinde değişti. Ege İhracatçı Birlikleri'nin yayınladığı sirkülere göre; 2021-22 sezonunun geride kalan diliminde Türkiye, yüzde 10'luk artışla 835 milyon dolarlık kuru kayısı, kuru üzüm ve kuru incir ihraç etti. Kuru meyve sektörü, 3 üründe sezon sonunda 1 milyar doların üzerinde dövizi Türkiye'ye kazandırmayı hedefliyor. Kuru kayısı ihracatını yüzde 30'luk artışla 246.8 milyon dolardan 321.7 milyon dolara taşıdı ve ilk sırada yer aldı. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı yüzde 1 artarken, 309.6 milyon dolardan 312 milyon dolara ilerledi. Kuru incirde ise 2021/22 sezonunun geride kalan diliminde 201 milyon dolarlık ihracat performansı ortaya konuldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.