Bu yıl içerisinde Tiggo 7 Pro, Tiggo 8 Pro ve Omoda 5'i Türkiye'de piyasaya süreceklerini ve yılın geri kalan kısmında da elektrikli otomobilleri de Türkiye pazarında satışa sunacaklarını bildiren Mei, Türkiye'nin yeniliklere çok açık bir ülke olduğunu ve Türk müşterisinin kendilerine en iyi hissi sunan markaları her zaman olumlu karşılayacağını dile getirdi.
"TÜRKİYE'DE PAZAR PAYIMIZIN ÇOK İYİ OLACAĞINA İNANIYORUZ"
Türkiye pazarına ilişkin stratejilerini anlatan Mei, şöyle devam etti: "Türkiye pazarında gelişmek için çok olgun bir stratejimiz olduğunu düşünüyorum. İlk adımı attık ve beş yıllık stratejimiz var ve pazar payımızın çok hızlı artacağına inanıyorum. Ürünlerimize, kalitemize, teknolojimize ve hizmetimize çok güveniyoruz. Çünkü dünya pazarında Chery çok başarılı işlere imza attı ve ardı ardına 19 yıldır, Çin markalarının küresel pazarlarda ihracatında birinci sırada yer alıyor. Dolayısıyla Türkiye'de pazar payımızın çok iyi olacağına ve çok yüksek bir hızla artacağına inanıyoruz."
Mei, Türkiye'de çok çok uzun vadeli bir stratejiye sahip olduklarını vurgulayarak, "Yerel ortaklarımız ve yerel son kullanıcılarla her zaman birlikte olacağız. Türkiye, Avrupa ve Asya'ya arasında yer alan çok önemli bir pazar ve burası AB pazarlarına girmek için gelecek stratejimiz için çok iyi bir yer." ifadelerini kullandı.
"TEDARİK SORUNU BİZDE YOK, TESLİMATI TAM ZAMANINDA YAPABİLİYORUZ"
Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Mei, otomotiv sektöründeki global tedarik ve çip sorunlarından kendi şirketlerinin etkilenmediğini ifade etti.
Özellikle salgın döneminde ve dünyadaki olumsuz ekonomi ortamında çip sorununun birçok otomobil üreticisini etkilediğine dikkati çeken Mei, "Chery'nin ürünlerinde tedarik sorunu bulunmuyor. Olgunlaşmış bir yapımız bulunuyor, pandemi döneminde diğer araba markalarının yaşadığı tedarik sorununu yaşamıyoruz. Zamanında araçlarımızı teslim edebiliyoruz. Bu bizim en büyük avantajımız." değerlendirmesinde bulundu.
"TÜRKİYE'DEKİ 'KAZAN-KAZAN STRATEJİMİZ' BAŞARILI OLACAK"
Türkiye'de uygulayacakları "kazan-kazan stratejisinin" başarılı olacağına inançlarının tam olduğunu belirten Mei, sözlerini şöyle tamamladı: "Türkiye'ye neden dönüyoruz biliyor musunuz? Türkiye çok büyük bir otomotiv pazarı ayrıca Türkiye'de çok sayıda otomobil üreticisi var, birçok marka Türkiye'ye yatırım yapıyor. Türkiye önemli bir üretim merkezi. Türkiye, Avrupa ile Asya arasında yer alması nedeniyle en önemli pazarlarımızdan biri. Türkiye pazarında gelişmemizle birlikte adım adım Türkiye'de bir üretim tesisi kuracağımıza ve araçlarımızı Avrupa'ya ihraç edeceğimize inanıyorum. Bu, bizim beş yıllık strateji planımız dahilinde."
SON ÇEYREKTE SATIŞA BAŞLAMASI BEKLENİYOR
Öte yandan, verilen bilgilere göre, Çin'in dünyada 80'den fazla ülkeye ulaşan global markası Chery ilk aşamada ACTECO serisi 1,6 lt'lik benzinli motorlarla donatılmış 3 SUV modelini Türkiye pazarına sunmayı planlıyor.
Bu modellerden biri tamamen sportif coupe SUV modeli Omoda 5. Omoda'nın "Art in Motion" adı verilen akışkan hatlara sahip tasarımının da dünyada oldukça ilgi çektiği biliniyor. 5 koltuklu kompakt SUV modeli Tiggo 7 Pro ve 7 koltuklu orta boy SUV modeli Tiggo 8 Pro ise Türkiye pazarına girecek diğer modeller olacak. Bu üç modelin satışlarına yılın son çeyreğinde başlanması planlanıyor.
Jaguar, Land Rover, Exeed ve Chery olmak üzere birçok farklı markayı çatısı altında bulunduran Chery International'in, dünya çapında 10 milyondan fazla müşterisi bulunuyor.