Borsa İstanbul, yatırımcıların ve şirketlerin ilgi odağı haline geldi!

Kur korumalı mevduat ile dövizdeki oynaklık sona ererken, vatandaş dövizini bozdurup Borsa’ya akın etti. Son 1 yılda 1.3 milyon yeni yatırımcı geldi. İşte sizler için derlediğimiz 28 Aralık tarihli TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

Borsa İstanbul, yatırımcıların ve şirketlerin ilgi odağı haline geldi. Merkezi Kayıt Kuruluşu verilerine göre; Borsa İstanbul'daki yatırımcı sayısı 2021 sonuna göre 1 milyon 280 bin kişi artarak 3 milyon 650 binle tarihi zirveye ulaştı. Yatırımcı sayısında sadece Aralık'ta yaşanan artış 310 bin kişiye ulaştı. Ekim sonundan bu yana ise 810 bin yatırımcı borsaya geldi.

Yeni yatırımcıların ortalama portföy büyüklüğünün 100 bin lira olduğu dikkate alındığında, borsaya gelen paranın toplamının yaklaşık 130 milyar lira olduğu tahmin ediliyor. Kur korumalı mevduat uygulaması ile dövizde oynaklığın azalması, dövizden kaçan yatırımcıyı borsaya çekti. BDDK verilerine göre bireylere ait döviz hesapları 11 Kasım-22 Aralık tarihleri arasında 7.6 milyar dolar azalarak 137.2 milyar dolara indi. Borsa İstanbul yatırımcıların adresi haline gelirken, kaynak arayışındaki şirketler de rotayı İstinye'ye çevirdi. 2021'de 52 şirket 21.6 milyar liralık halka arz gerçekleştirirken, 2022'de şu ana kadar 38 şirket 15.3 milyar liralık kaynak sağladı. Bugün de Oncosem ve SDT'nin halka arzları başlayacak.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.