JP Morgan asrın felaketindeki hasarın maliyetini 25 milyar dolar olarak tahmin etti

Asrın felaketi 11 ilimizde büyük yıkıma yol açtı. İncelenen 684 bin binanın 84 bini ağır hasarlı çıktı. JP Morgan da hasarın maliyetini 25 milyar dolar olarak tahmin etti.

ABD'li yatırım bankası JPMorgan Kahramanmaraş merkezli deprem felaketinin bina ve altyapıya verdiği doğrudan hasarın yarattığı maliyetin 25 milyar dolar seviyesinde olacağı tahmininde bulundu. Bu rakam GSYH'nin yüzde 2.5'ine denk geliyor. JPMorgan ayrıca, TCMB'nin gelecek haftaki para politikası toplantısında faizleri 100 baz puan daha düşürerek yüzde 8'e indireceği öngörüsü yaptı.
10 ilin GSYH'deki payı
% 9.3: GSYH
% 14.3: Tarım-ormancılık-balıkçılık
% 11.2: Sanayi
% 11.3: İmalat sanayii
% 8.7: İnşaat
% 7.1: Hizmet
% 4.4: Finans-sigorta
% 8.7: İhracattaki payı

TARIM ÜSSÜ İLLER
Tarımın yüzde 16'sı,
Tarım alanlarının yüzde 16.2'si, 35.8 milyon dekarı,
Tüm sebze bahçelerinin yüzde 15.2'si,
Tahıllar ve diğer bitkisel ürünlerin ekildiği alanların yüzde 15.5'i,
Meyve, içecek ve baharat bitkileri ekim alanlarının 4'te 1'i 10 ilde.
HASARLI BİNA HARİTASI
684 BİN: İncelenen bina
84 BİN 726: Yıkık, acil yıkılacak ve ağır hasarlı bina
3 MİLYON 9 BİN 563: İncelenen bağımsız bölüm
332 BİN 947: Yıkık, acil yıkılacak ve ağır hasarlı bağımsız bölüm
YENİDEN İNŞA 465 MİLYAR DOLAR
Dünya Bankası yeniden inşa maliyetini çıkardı:
Türkiye'nin tamamında yenileme maliyeti 465 milyar dolar çıktı.
Söz konusu maliyet 8.7 trilyon lira tutuyor.
Banka, Türkiye'deki yapı stokunun büyük bölümünün 2000 yılından önce inşa edildiğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.