FAİZ DEPREMİ: Kredi kartı faiz oranları ne kadar oldu? Yeni oranlar geldi! Taşıt, konut, ihtiyaç kredi faizleri artacak mı, düşecek mi?

Merkez Bankası'nın (TCMB) 750 baz puanlık faiz artışıyla birlikte son açıklama geldi. Politika faizini yüzde 17,5'ten yüzde 25'e yükseltmesi sonrasında kredi kartı ve ticari kredi faizlerinde de üst limitler yükseldi. Peki, Taşıt, konut, ihtiyaç kredi faizleri artacak mı, düşecek mi? Kredi kartı faiz oranları ne kadar oldu? İşte detaylar...

Türkiye Merkez Bankası, son politika faizi artışının ardından, kredi kartı faizleri, ihtiyaç kredileri için (KMH) faiz oranları ve ticari kredi faiz oranları için üst limitleri arttırdı. 1 Eylül'den itibaren yürürlüğe girecek olan bu yeni faiz üst limitleri hakkında aramalar hız kazandı. Peki, Taşıt, konut, ihtiyaç kredi faizleri artacak mı, düşecek mi? Kredi kartı faiz oranları ne kadar oldu? İşte detaylar...

KREDİ KARTI GECİKME FAİZİ YÜKSELDİ

Referans faiz oranı aylıkta yüzde 2,26'ya yükselirken kredi kartı gecikme faizi de aylıkta yüzde 2,81'e, yıllıkta yüzde 40,1'e yükseldi. Nakit çekimde de faiz aylıkta yüzde 3,57'ye, yıllıkta yüzde 53,2'ye yükseldi.

Yeni oran 1 Eylül'den itibaren geçerli olacak.

"GÜÇLÜ BİR SİNYAL"
Uzman isimler A Haber canlı yayınında konu ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.


Stratejist Cüneyt Paksoy, "Yeni başkan yardımcıları ile beraber çıta yükselmişti. Bizim temkinli tahminde bulunmamızın sebebi daha önceki karar tarafında yaptığı sınırlı artırım. 20 civarında piyasa bir beklentiye girmişti. Bu oldukça güçlü bir sinyal bir kere.
Net bir sıkılaşma tarafında Merkez Bankası kimliği yani oldukça agresif olmasa da ben agresif diyemem ama çünkü enflasyon beklentisi yüzde 58 - 60'lar civarında bir tepe yapacaksa bizim politika faizimizin daha farklı bir yerde olması gerekir. MB iki yoldan gidiyor miktarsal sıkılaşma yani makroihtiyadi tedbirlerle bu işi götürürken politika faizini de daha piyasayı da KKM'nin tasfiye sürecine girmişken biraz daha yüksek tonda kullanacağının mesajını vermiş oldu."
ifadelerini kullandı.

BANKACILIK ENDEKSİNİ GÜÇLENDİRECEK BİR KARAR
Ekonomist Arzu Odabaşı, "Bankacılık endeksini güçlendirecek bir karar olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla endeksteki direk etkiyi de gördük zaten. Karar sonrası hafif bir değer kaybı oldu arkasından tekrar yukarı yönlü hareketi gördük. MB'nin asıl hedefi sermaye akımını güçlendirmek. Şeffaf para politikasıyla, yine bunu yapmak için kredi büyüme hızını ve dağılımına bakacaksınız beklentiyi yöneteceksiniz fiyatlardaki davranış bozulmasını kontrol edeceksiniz dengesiz talebi kontrol edeceksiniz. Dolayısıyla bu 4 ana konunun alt başlıklarına doğru giden çok doğru bir karar alındığını görüyorum ben burada. 250 bekliyorduk 750 baz puan faiz artışı MB'nin ana hedefini dövizdeki TL'nin güçlü hareketini ve enflasyonun aşağı yönlü hareketini güçlendirecek önemli bir karar olduğunu görüyorum bu süreçte. Devamının da gelme olasılığı yüksek." dedi.

Toplantıya ilk kez katılan üyeler olduğunu belirten A Para Yayın Koordinatörü Özlem Doğaner, "Piyasaların beklentisinin üzerinde bir artış yaptı. Merkez Bankası şaşırtmaya devam ediyor" dedi.

ENFLASYONLA İLGİLİ DAHA AZ KONUŞACAĞIZ
Doğaner, 2024 yılının sonunda enflasyonla ilgili daha az konuşuyor olacağız eğer bu şekilde kararlı adımlar atılırsa. Önümüzdeki günlerde kredi notu konusunda da farklı kuruluşlardan mesajlar gelecektir" şeklinde konuştu

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.