Sosyal medya platformlarının kullanımının yaygınlaşmasıyla, buralardan yapılan alışverişlerde de artış görülmeye başlandı. Ancak alışverişlerde dolandırılma riskiyle karşılaşmanın yanı sıra satın alınan ürünlerin iadesi konusunda da sorunlar yaşanıyor. Sosyal medya hesabı üzerinden verilen siparişlerde bazı satıcılar iade kabul etmezken, yalnızca farklı ürünle değiştirme seçeneğini dayatıyor. Ürün değişimlerinde kargo ücreti ise yasal olmayan şekilde vatandaşlara yansıtılıyor.
'10 KERE DÜŞÜNÜN'
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, tüketicilerin sosyal medya hesapları üzerinden alışveriş yaparken dolandırılma riskini kabul etmiş olduğunu dile getirdi. Alışveriş yaparken satıcının kayıtlı ve yasal bir işletme olup olmadığına öncelikle dikkat edilmesi gerektiğine vurgu yapan Küçük, şöyle konuştu: "Karşınızda yasal bir satıcı yok ise maddi zararlarınızı da tazmin edemezsiniz. Ancak savcılığa suç duyurusunda bulunarak, adli yönden şikayetçi olabilirsiniz. Bu nedenle, kurumsal güvenilir firma hesapları üzerinden alışveriş yapmalısınız. Görsel reklamlar, düşük fiyatlı satışlar sizi yanıltmasın. Sosyal medya hesapları üzerinden alışveriş yaparken, 1 kere değil, 3 kere, 5 kere, hatta 10 kere düşünmelisiniz."
CAYDIRMA YÖNTEMLERİ
Eğer muhatap olunan satıcı kayıtlı bir işletme veya bilinen, tanınan bir markanın sosyal medya hesabı ise uzaktan satışlarda 14 gün içerisinde cayma hakkının bulunduğunu bildiren Küçük, kayıtsız bir işletmeden yapılan alışverişlerde iade işlemi yapılamayacağı gibi, ürün değişimi işleminde de caydırmak için kargo ücreti talebiyle karşılaşıldığını aktardı.