GEÇEN YIL 3.7 MİLYON LİRA CEZA KESİLMİŞTİ
Reklam Kurulu dönemsel olarak "Efsane, şahane indirimler" gibi adlarla yapılan indirimli satış reklamlarına yönelik geçtiğimiz yıl 20 dosyaya ilişkin yaklaşık 3,7 milyon lira idari para cezası uygulanmasını kararlaştırmıştı. Kurul bu yılda yaptığı toplantı neticesinde gerçek olmayan indirimlerle vatandaşı aldatan e-ticaret firmalarına ceza yağdıracak.
TİCARET BAKANLIĞI FİRMALARI UYARDI
Ticaret Bakanlığı indirimli satış, kampanya ve uygulamalarında bulunan satıcılara yaptığı uyarıda ise, "İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile indirimli olarak satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktar açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmeli. Hangi mal veya hizmetlerin indirimli satışa konu edileceği veya ne kadar indirim uygulanacağı hususlarında anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilmemeli. Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınmalı. İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin fiyatında indirimin uygulandığı tarihten önceki otuz gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınmalı. Fiyatın geçerliliği ile ilgili bir süre veya stok sınırı var ise, bu süre ve stok miktarı reklamlarda açıkça belirtilmeli" değerlendirmesinde bulundu.
FAHİŞ FİYATLI ÜRÜNLER SATAN İŞLETME KAPATILACAK
Öte yandan bakanlık, fahiş fiyat ve stokçulukla mücadelede için yeni bir dönem hazırlığında.
Bolat, ilerleyen zamanda çıkacak torba yasada bu konudaki cezaların daha da artırılacağını vurguladı.
Fahiş fiyat artışının yapıldığı işletmelere sadece ceza verilmeyecek. İşletmelerin belirli süre kapatılması da mümkün olacak.
DÜZENLEME YENİ YILDA HAYATA GEÇECEK
Düzenlemenin yeni yılla birlikte Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sevk edilmesi bekleniyor.