Gabar'da yeni müjde umudu: Kapanlı-1'de çalışmalar başladı!

TPAO, Gabar'daki Kapanlı-1 kuyusunun sondajına başladı. 3 bin 130 metre derinliğe inilecek olan kuyudaki çalışmalar iki ay sürecek. İlk tespit kuyusundaki veriler olumlu gelirse Kapanlı-2 kuyusu açılacak. Türkiye'nin enerjide bağımsızlığının önünü açan kritik hamleleri, Enerji ve Tabii Kaynaklar ile Hazine ve Maliye Bakanlığı görevlerinde bulunan Berat Albayrak döneminde atılan çalışmalar ile hayata geçirilmişti.

Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı'nın (TPAO) önceki gün Gabar'da sondajına başladığı Kapanlı-1 kuyusunun detayları netleşti. Edinilen bilgilere göre 3 bin 130 metre derinliğe inilecek olan Kapanlı-1 kuyusundaki çalışmalar iki ay sürecek.

Kuyudaki rezerv miktarına ilişkin ilk bilgiler, bu iki aylık çalışmanın ardından şekillenecek. Eğer ilk tespit kuyusundaki veriler olumlu gelirse, yapının sınırlarının tespit edilmesi amacıyla Kapanlı-2 kuyusu açılacak.


YAKIN AMA FARKLI BİR YAPI
Kapanlı-1 kuyusu, hâlihazırda petrol sondajının devam ettiği Şehit Esma Çevik Petrol Sahası'na 12 kilometre, Türkiye'nin en kaliteli petrolünün keşfedildiği Şehit Aybüke Yalçın Petrol Sahası'na 5 kilometre, Şehit Teğmen Akdeniz Petrol Sahası'na da 20 kilometre uzaklıkta. Sondaja başlanan bu yeni yapının mesafesinin diğerlerine yakın olmasına rağmen farklı bir yapı olduğu belirtiliyor. Rezerv sonuçlarının olumlu sonuçlanması durumunda Kapanlı-1 bölgesinin yeni bir saha olarak gelişmesi bekleniyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.