Takvimler 2023 yılını tamamlayarak 2024 yılına geçecek. Yıl başının bu sene hafta sonuna denk gelmesi 3 günlük bir tatil imkanı da doğurdu. Yılbaşına sayılı günler kala başta turizm ve ulaşım olmak üzere birçok sektörde hareketlilik yaşanmaya başladı. Otellerde doluluk oranları yüzde 80'i aşarken, yeme içme, ulaşım, gıda, hediyelik eşya, tekstil, perakende gibi birçok sektörde canlandı. Sektör yetkilileri cirolarda gözle görülür bir artış olduğunu belirtirken, özellikle önümüzdeki haftadan itibaren canlılığın daha da artacağını söylüyor.
TURİST AKINI DA VAR
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Erkan Yağcı, 31 Aralık'ın pazara denk gelmesinin tatil olanağını artırdığını söyledi. Yılbaşı dolayısıyla özellikle sahil bölgelerinde açık olan otellerde doluluğun yüzde 80'e ulaştığını anlatan Yağcı, şöyle konuştu: "Önümüzdeki hafta çok daha fazla rezervasyon olacağını düşünüyoruz. Şu anda tüm bölgelerimizde hareketlenme başladı. Geleneksel pazarlarımız var, Avrupa'dan Almanya, İngiltere, Hollanda, Belçika gibi ülkelerden kış döneminde de gelen misafirlerimiz var. Rusya'dan son 3 yılda yılbaşı döneminde gelen misafir sayısı artmaya başladı. Bizim yılbaşı, ardından Rusların yılbaşı programlarını düşünürsek 8 Ocak'a kadar Türkiye'de yılbaşı hareketliliğini yaşayacağız." İç pazardan da rezervasyon aldıklarını belirten Yağcı, gerek kayak bölgelerindeki gerekse sahil kesimindeki otellerin yılbaşı tatilini verimli geçireceğini bildirdi. Antalya'daki bir oteller grubunun işletme müdürü İsmail Çağlar da güzel bir yılı geride bıraktıklarını ve yeni umutlarla 2024'e hazırlandıklarını söyledi. Yurt içinden de çok sayıda talep aldıklarını ve hareketli bir yılbaşı tatilinin yaşanacağını anlatan Çağlar, "Katolik Hristiyanların Noel kutlaması 24 Aralık'ta başlıyor, akabinde Ortodoksların devam ediyor. 15 günlük güzel bir süreç bizi bekliyor. Genellikle iç pazar yoğunluğu olurdu, bu yıl hem Rus hem de Alman misafirlerde de bir artış var. Heyecanla yılbaşını bekliyoruz." diye konuştu.
HEDİYELİK ARAYIŞI ARTTI
Yılbaşında sevdiklerine hediye almak isteyenler de başta AVM'ler olmak üzere birçok alışveriş bölgesini doldurmaya başladı. Hediyelik eşya satan mağazalarda cirolar artarken bunun yanında hazır giyim ve tekstil ürünlerine de talep artıyor. Ayrıca promosyon sektöründe de hareketlilik başlamış durumda. Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Genel Başkanı Mehmet Yücetürk, kahve, çikolata ya da tekstil ürünlerinin dahi promosyon ürünü olarak takdim edilebildiğini vurgulayarak, "Yıllarca alışılagelmiş hediye ürün gruplarını sıralamak gerekirse, promosyon ürünleri açısından her zaman en çok tercih edilen ürünlerin ajanda, kalem, anahtarlık, kupa, bardak ve defter olduğunu görüyoruz." dedi. Bu ay önemli hareketlilik bekledikleri yılbaşı hediyelerinde artık hediye kutusu seçimine de önem verildiğini belirten Yücetürk, "Artık hediye kutuları da en az hediyeler kadar önemli. Kutu hediyelerde, yüzlerce hatta binlerce farklı konsepti görebiliyoruz. Hediyeyi verecek kişi, hedef kitlesine göre hem kutuyu hem de kutunun içini özelleştirebiliyor." diye konuştu.