Oyun sektörü parayla oynuyor

Türkiye dijital oyun pazarı 580 milyon dolara ulaştı. Oyun ihracatı yıllık 1.5 milyar dolara ulaşırken, sektördeki personel açığıyla oyun geliştirenlerin maaşları da arttı, 50 bin-125 bin lira aralığına çıktı.

Türkiye dijital oyun pazarında tüm dünyada adından söz ettirirken; gençlerin bu alana olan ilgisi de gün geçtikçe artıyor. Ülkemizde dijital oyun pazarı hacmi 580 milyon dolara yükselirken; mobil, PC ve konsol oyunlarının toplamında 47 milyon oyuncu olduğu tahmin ediliyor. Bu sayının yüzde 25-30'unun 18-24, yüzde 35-40'ının ise 25-34 yaş aralığında olduğu biliniyor.

AYDA 125 BİN TL MAAŞ
Yazılım ve Oyun Geliştiricileri Derneği Başkanı Mutlu Arıcı, Türkiye'de oyun geliştiren firma sayısının yaklaşık 500 olduğunu, 50'sinin yabancı sermayeli firmalardan oluştuğunu kaydetti. Oyun ihracat pazarı büyüklüğünün 2023 verilerine göre 1.5 milyar doları aştıını aktaran Arıcı, üniversitelerde oyun tasarımı ve yazılım mühendisliği gibi bölümlerin açılmasının gençlerin bu alanda eğitim almalarını teşvik edeceğini söyledi. Arıcı, ücretlere ilişkin de şu bilgiyi verdi: "Özellikle senior (kıdemli) pozisyonundaki oyun geliştiricileri, tasarımcılar, 3D ve animasyon uzmanları için ücretler 75 bin ile 125 bin arasında. Orta düzeyde deneyime sahip midsenior oyun yazılım geliştiricileri ve diğer uzmanlar ise 50 bin ile 75 bin lira arasında maaş alıyor."

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.