"Yanıltıcı reklamlarla haksız kazancın önüne geçilmeli"

Televizyon Yayıncıları Derneği (TVYD) Hukuk Komisyonu Başkanlığı tarafından 'Ticari Reklam Mevzuatında Son Gelişmeler' konulu panel düzenlendi. Panelde medya kuruluşlarının hukuk ve reklam birimleri temsilcileri bir araya geldi.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :09 Nisan 2015 , 00:00 Güncelleme Tarihi :09 Nisan 2015 , 20:32
Yanıltıcı reklamlarla haksız kazancın önüne geçilmeli

İÇİNDEKİLER

TVYD Hukuk Komisyonu Başkanı Av.Fatih Savaş başkanlığında gerçekleştirilen panele, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdür Yardımcısı Avni Dilber ile Gümrük ve Ticaret Uzmanı Zeliha Aydoğan ve Gümrük ve Ticaret Uzmanı Zeliha Aydoğan konuşmacı olarak katıldı.

Açılış konuşmasını yapan Avni Dilber, bu yıl Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan 'Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği'nde tüketiciyi korumak amacıyla birçok yenilik yapıldığını belirterek, "En önemli yeniliklerden biri de 'haksız ticaret' kavramının mevzuata girmesi oldu. Kanunun tüketiciye tanıdığı hakkı sanki reklam veren tarafından veriliyormuş gibi sunulması buna bir örnektir. Yani 2 yıl garanti verme zorunluluğu olan beyaz eşya reklamında '2 yıl garanti veriyoruz' demek haksız ticaret kapsamına giriyor" dedi.



Reklam Kurulu'nun verdiği cezaların bile bazen yönetmeliğe aykırı reklamlara engel olamadığını belirten Dilber, "Rahatsız edici, kontrol edemediğimiz reklamlar var. Reklam Kurulu'nun kestiği cezaya bile aldırmayan televizyonlar oluyor. Kamunun buna bir dur demesi lazım. Bu anlamda bize ciddi bir görev düşüyor." diye konuştu.




Zeliha Aydoğan ise, 'Ticari Reklam Yönetmeliğinde sektöre getirilen yenilikler' konulu bir sunum yaptı. Aydoğan, medya kuruluşlarının reklam ve hukuk temsilcilerinin bu değişikliklerden haberdar olması gerektiğinin önemini vurguladı.



Panele başkanlık eden Av.Fatih Savaş, yanıltıcı reklamlarla insanların kandırılarak haksız kazanç sağlanmasının önüne geçilmesi gerektiğini belirterek, bu konuda Bakanlık, televizyonlar ve reklam verenlerin ortak işbirliği ile hareket etmesinin önemini vurguladı.