ABD'de internetten Akıncı Üssü'nü aramışlar

Arama motoru Google, darbe girişimiyle ilgili kritik istatistikleri gözler önüne serdi. ABD'den 13 Temmuz günü darbe girişiminin üssü olan Akıncı Hava Üssü ile ilgili yüzlerce arama yapıldığı ortaya çıktı.

Google'ın anahtar kelimelerin ne sıklıkta arandığını gösteren sistemi Trends, darbe girişimiye ilgili ilginç sonuçlar verdi.

İlk olarak adli bilişim mühendisi bir Twitter kullanıcısı tarafından keşfedilen istatistikler sosyal medyaya damga vurdu. Google Trends uygulamasında "Akıncı Hava Üssü" yazarak ABD ve son 30 gün veya son 90 gün seçildiğinde ortaya çıkan grafik fazlasıyla kafa karıştırıcı.

ABD'den Akıncı Hava Üssü'yle ilgili hiçbir görsel arama yapılmazken, 13 Temmuz günü yüzlerce arama yapıldığı görülüyor. Darbe girişiminden 2 gün önce neden böyle bir artış yaşandığıysa akıllarda soru işareti yaratıyor.

Son 5 yılda yapılan Web aramalarına bakıldığındaysa gelgitli aramaların 10 Nisan gününden darbe girişimi sonrasına kadar sürekli olarak arttığı görülüyor.

Twitter'da yayılan gönderi ardından birçok kullanıcı da bu aramayı tekrarladı. Bir kesim sonuçları görüntüleyebilirken bir kesim de istatistiklerin silindiğini ve erişilemediğini söyledi.

Birçok kişi Google'ın hata veren ekranını da olayı ortaya çıkaran tweet'in altında paylaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.