Özellikle son yıllarda hemen tüm Türk Hava Yolu şirketlerinde çok sayıda yabancı pilot bulunuyor. Üstelik havacılığın ana dilinin de İngilizce olduğu biliniyor. İlk araştırmalar da uçağın pist içinde hızının limitler içinde olduğu ancak yumuşak inişle piste geç oturduğu bilgileri de sızdı. Uçağın otomatik anons sisteminden yolcuların telefonlarını açabilecekleri duyurulurken bazı yolcuların hızla kemerlerini çözdükleri de tanık ifadelerinden öğrenildi.
Kaptan pilotun kaza sırasında omurgasında ve kaburgasında kırıklar olduğu belirlendi. Hala hastane de tedavi olan kaptan pilotun yüzüstü yatamadığı için omurgasına müdahale de doktorlar zorlanıyor, 2. pilotunda omurgasında zedelenmeler olduğu ve kırık görüldüğü, tedavisinin sürdüğü bildirildi.
Kaptan pilotun zorlanarak verdiği ifadeleri henüz ortaya çıkmadı. Ancak inişten dört buçuk dakika önce uçağa yıldırım isabet ettiği kaptanın da bir an önce inerek uçakta hasar olup olmadığını görmek istediği, bu durumunda onu inişe zorlayan bir neden olduğu söylentileri yoğunlaştı.
Öte yandan Pegasus havayolları kazada yaralanan yolcuları için tazminat ödemeye başladı. Bu ödemelerin belirlenen hukuki sorumluluklar içinde 25-50 bin dolar arasında değiştiği biliniyor.
Hayatını kaybeden yolcuların yakınlarına ödenecek tazminatlar için ise bu konuda çalışma yapan bir kuruluş tarafından hukuki bir zeminde saptanacak.
Uçağın bir leasing şirketinden kiralandığı ve kaza sonucu ödenecek tazminat konusunda o şirketin çalışma yaptığı bildirildi. Kaza- kırım raporunun ne zaman hazır olacağı ise bilinmiyor.
Bu arada uçağın kokpitte konuşmaları kaydeden kokpit sesi kayıt sistemi (CVD) ve uçuş datalarını kapsayan (FDR) diye adlanan karakutularının çözümü de tamamlandı. Uçakta her hangi bir arıza olmadığı bilinenler arasında.