Reuters, Türkiye'nin Covid-19'la mücadelesindeki kahraman ekibi dünyaya böyle duyurdu: Virüs dedektifleri

Reuters, Türkiye’de COVID-19 hastalarıyla temasta bulunan kişileri takip etmek üzere kurulan ve ‘virüs dedektifi’ diye anılan filyasyon ekibini dünyaya tanıttı. Ekip çalışanları, bazı günlerde 200 kişiye ulaştıklarını söyledi.

Sağlık Bakanlığı, filyasyon timleri kurdu. Ekipler, Covid'li hastanın temasa geçtiği kişileri buldu. Böylece salgının yayılması durduruldu.
Reuters ajansı da gizli kahramanların bir gününe tanık oldu. Başarılarını dünyaya duyurdu. Başlığı da şuydu: VİRÜS DEDEKTİFLERİ

KAHRAMANLAR
İstanbul'da virüsün kontrolsüzce yayılmasının önündeki en büyük engel, bin 200 ekipten oluşan filyasyon ordusu oldu. Hepsinin elinde tabletler ya da akıllı telefonlarla her bir ekip hangi vakaya gideceğini online harita üzerinden anında görebiliyor. Bir vakadaki işi bittiğinde en yakın diğer vakaya bu sistemle yönlendiriliyor. Bir Coronapozitif vakanın temas ettiği onlarcasını 15 milyonluk şehirde didik didik araştırıp bulan ve izolasyona alan ekip, 'kahramanlar' olarak gösteriliyor.

Filyasyon ve İzolasyon Takip Sistemi ile Halk Sağlığı Yönetim Sistemi, e-nabız ve Teletıp gibi uygulamaların birbirine entegre olması sayesinde izolasyona alınan vatandaşın taahhütnamesinin onam formu bile dijital ortamda alınıyor. Böylece sağlık çalışanı ile pozitif vakaların teması en aza indirilmiş olunuyor.


GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.