Bursluluk sınav sonuçları açıklandı mı? 2020 İOKBS bursluluk sonuçları ne zaman açıklanır? Bursluluk taban puanları!

5 Eylül tarihinde Türkiye genelinde tamamlanan bursluluk sınav sonuçları için heyecanlı bekleyiş sürüyor. Yüzbinlerce öğrencinin giriş yaptığı sınav sonuçları MEB tarafından duyurulacak. Öğrenciler ve aileleri bursluluk sonuçları ne zaman açıklanır sorusuna yanıt arıyor. Sonuçlar, http://www.meb.gov.tr resmi sonuç sayfası üzerinden öğrenilecek. Peki, bursluluk taban puanları kaç? İşte, İOKBS bursluluk sonuçlarıyla ilgili merak edilenler!

Giriş Tarihi :14 Eylül 2020 , 09:38 Güncelleme Tarihi :14 Eylül 2020 , 09:38
Bursluluk sınav sonuçları açıklandı mı? 2020 İOKBS bursluluk sonuçları ne zaman açıklanır? Bursluluk taban puanları!

İÇİNDEKİLER

2020 bursluluk sınav sonuçları açıklandı mı? Bursluluk sonuçları ne zaman açıklanır? 5 Eylül sınavında yapılan bursluluk sınavının ardından gözler bursluluk sonuçlarına çevrildi. Burs almaya hak kazanacak öğrencilerin belirleneceği sınav Milli Eğitim Bakanlığı (MEB tarafından) düzenlendi. Peki, İOKBS bursluluk sonuçları ne zaman açıklanır? Bursluluk taban puanları kaç?

BURSLULUK SONUÇLARI NE ZAMAN?

Mili Eğitim Bakanlığı (MEB), Bursluluk sınavı hakkında yayınladığı kılavuzda sınav sonuç tarihini 28 Eylül 2020 olarak belirledi. Sonuçlar, http://www.meb.gov.tr resmi sonuç sayfası üzerinden öğrenilecek.

Okul müdürlükleri öğrenci velisinin istemesi hâlinde "Sınav Sonuç Belgesi"ni elektronik ortamdan alıp mühür ve imza ile onayladıktan sonra öğrenci velisine veya öğrenciye imza karşılığı verecektir.

BURSLULUK SINAVI PUAN HESAPLAMA NASIL YAPILIR?

Sınava katılan öğrencilerin İOKBS puanı, aşağıdaki işlem basamaklarına göre hesaplanacaktır.

a. Her öğrencinin cevap kâğıdı, optik okuyucu ile okutulur.

b. İOKBS'de soru sorulan derslere ait testlerin her biri için doğru ve yanlış cevap sayıları belirlenir.

c. Her test için yanlış cevap sayısının üçte biri, doğru cevap sayısından çıkarılarak geçerli cevaplara karşılık gelen ham puanlar bulunur. Böylece her öğrenci için dört ayrı ham puan hesaplanır.

ç. Tüm öğrencilerin ham puanları toplamı, sınava giren öğrenci sayısına bölünerek her bir testin ortalaması bulunur.

d. Ham puanlar, test ortalamaları ile sınava giren öğrenci sayısı kullanılarak her testin standart sapması hesaplanır.

e. Öğrencilerin her bir teste ait Standart Puanı (SP); o teste ait ortalama ve standart sapma

kullanılarak tüm öğrencilerin ham puanlarının ortalamasını 50'ye, standart sapmasını 10'a getiren bir dönüştürme işlemi sonunda elde edilir.

f. Her test için hesaplanan standart puanlar, aşağıdaki tabloda verilen katsayılar ile çarpılarak her bir testin ağırlıklı standart puanları bulunur.

g. Testlerin ağırlıklı standart puanları toplanarak Toplam Ağırlıklı Standart Puan (TASP) bulunur.

ğ. Cevap anahtarında hata olması ve bu hususun Merkez Sınav Kurulu kararı ile belirlenmesi sonucunda, soru/sorular iptal edilmeyecek, soru/soruların doğru seçenekleri dikkate alınmak suretiyle değerlendirmeye bu soru/sorular dâhil edilecektir.

h. Değerlendirme sırasında Merkez Sınav Kurulu kararı veya yargı mercileri tarafından iptaline karar verilen soru/sorular değerlendirme dışı bırakılarak geçerli soru/soruların puan değerinin yeniden saptanması suretiyle puanlama yapılır.

ı. Sınava girdiği hâlde, cevap kâğıdına işaretleme yapmayan öğrencilerin sınavları değerlendirmeye alınmayacaktır.

BURSLULUK SINAVI TABAN PUANLARI BOŞ KONTENJANLAR!

5. Sınıf: diğer çocuk kontenjanı 450.184, öğretmen çocuğu 311,902, korunmaya muhtaç 143,967, bulunduğu yerde okul yok 439,906 puan,

6. Sınıf: diğer çocuk kontenjanı 419,755, öğretmen çocuğu 172,85, korunmaya muhtaç çocuk 118,702, bulunduğu yerde okul yok 415,313 puan,

7. Sınıf: diğer çocuk kontenjanı 409,379, öğretmen çocuğu 163,983, korunmaya muhtaç çocuk 129,6433, bulunduğu yerde okul yok 410,205 puan,

8. Sınıf: diğer çocuk kontenjanı ise 394,447, öğretmen çocuğu 152,052, korunmaya muhtaç çocuk 129,576 ve bulunduğu yerde okul yok 344,631 puan,

9. Sınıf: diğer çocuk kontenjanı 394,447, öğretmen çocuğu 152,052, korunmaya muhtaç çocuk 129,576, bulunduğu yerde okul yok 344,631,

10. Sınıf: diğer çocuk kontenjanı 388,864, öğretmen çocuğu 187,762, korunmaya muhtaç çocuk 138,222 ve bulunduğu yerde okul yok 338,206 puan,

11. Sınıf: diğer çocuk kontenjanı 405,668, öğretmen çocuğu 205,417, korunmaya muhtaç çocuk 148,879 ve bulunduğu yerde okul yok 352,656 puandır.