e-Devlet ile istenmeyen mesaj ve aramalar tarihe karışacak! İleti Yönetim Sistemi nedir? İYS nasıl kullanılır?

Günümüzde sıklıkla kullandığımız dijital platformlardan olan Google, Twitter, Facebook ya da buna benzer birçok uygulama hassas kullanıcı verilerini reklam amaçlı olarak pazarlıyor. Durumun önüne geçmek için Ticaret Bakanlığı tarafından SMS, e-posta ve sesli aramalar gibi iletilerle yaşanan rahatsızlıkları ortadan kaldırmak amacıyla yeni bir uygulama kullanıma sunuldu. Bu sayede istenmeyen aramalar, mesajlar ya da e-postalar doğrudan e-Devlet üzerinden sınırlandırılabilecek. Peki İleti Yönetim Sistemi nedir? İYS nasıl kullanılır? İşte detaylar…

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :10 Ocak 2021 , 14:12 Güncelleme Tarihi :10 Ocak 2021 , 15:37
e-Devlet ile istenmeyen mesaj ve aramalar tarihe karışacak! İleti Yönetim Sistemi nedir? İYS nasıl kullanılır?

Artık size gönderilen ticari mesajları ve aramaları engellemeniz mümkün. "Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS)" kullanıma açıldı. Vatandaşlar ticari elektronik iletilere ilişkin onaylarını 8 Ocak'tan itibaren 16 Şubat 2021 tarihine kadar e-Devlet üzerinden adresinden kontrol edebilecek ve onay tercihlerini değiştirebilecek. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, söz konusu sistem ile onaysız ticari elektronik iletilerin tüketicilere gönderilmeden engellenmesi ve istenmeyen mesaj trafiğinin azaltılması amaçlanıyor.

E-DEVLET İSTENMEYEN SMS, E-POSTA, SESLİ ARAMALAR NASIL ENGELLENİR?
SMS ve arama iptali için e-Devlet üzerinden veya www.iys.org.tr adresinden tercihlerinizi düzenleyebilirsiniz. e-Devlet üzerinden de bu işlemi yapabilirsiniz. Sisteme girip "Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi"ni aratın.

"Yeni İletişim Adresi Ekle" kısmından telefon numaranızı veya e-Posta adresinizi ekleyebilirsiniz. Burada da Aydınlatma Metni`ni okuyup onaylamanız gerekiyor. e-Devlet üzerinden tek tek onaylarınızı inceleyip düzenleyebilirsiniz.

İYS NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL KULLANILIR?
İYS uygulaması, Ticari Elektronik İleti onayı alınmasına, reddetme hakkının kullanılmasına ve şikayet süreçlerinin yönetilmesine imkan tanıyan sistemdir. Bu sistem, hizmet sağlayıcıların pazarlama iletişimi amacıyla çağrı merkezi üzerinden arama, SMS, e-posta yoluyla ticari elektronik ileti göndermek için alıcılardan aldıkları onayları saklayıp yönetebilmesine, alıcıların ise onay ve ret hakkını kullanabilmesine, ticari elektronik şikayetlerini iletebilmesine ve yönetebilmesine imkan tanıyor.

İleti Yönetim Sistemi`nin internet sitesine girdiğinizde karşınıza çıkan sayfada öncelikle "Vatandaş Girişi" kısmına tıklamanız gerekiyor. Daha sonra açılan sayfada telefon numaranızı ekleyebileceğiniz bir alan bulunuyor. Buraya numaranızı ve gelen doğrulama kodunu girmelisiniz.

Bir sonraki sayfada ise "Aydınlatma Metni" çıkıyor. Bunu okuduktan sonra, "Okudum, anladım" kutusunu işaretlemelisiniz. Size elektronik ileti gönderme iznine sahip firmaları tek tek inceleyebilirsiniz. Mesaj ve arama iznini güncelleyip kaydedebilirsiniz.

TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ KAPSAMINA GİREN İLETİLER NELER?
Telefon, çağrı merkezleri, faks, otomatik arama makineleri, Akıllı ses kaydedici sistemler, Elektronik posta Kısa mesaj hizmetidir