İkametgah değişikliği için nereye başvurulur? E-Devlet üzerinden adres değişikliği nasıl yapılır? Adım adım randevu işlemleri!

Çoğu kurum tarafından başvuru sırasında ikametgah belgesi talep edilmektedir. Adres değişikliği ise belli dönemlerde hemen her vatandaşın ihtiyacı olan işlemlerden biridir. Farklı bir şehir veya mahalleye taşınılması durumunda İçişleri Bakanlığı Nüfus Müdürlüklerine bildirilmesi gereken ikametgah değişikliği, birkaç adımda kolayca tamamlanabiliyor. Bizde bu süreçte yapılması gerekenleri sizler için derledik. Peki, ikametgah değişikliği için nereye başvurulur? E-Devlet üzerinden adres değişikliği nasıl yapılır? İşte detaylar...

Giriş Tarihi :23 Şubat 2021 , 13:29 Güncelleme Tarihi :23 Şubat 2021 , 13:30
İkametgah değişikliği için nereye başvurulur? E-Devlet üzerinden adres değişikliği nasıl yapılır? Adım adım randevu işlemleri!

İÇİNDEKİLER

Adres değişikliğinin nasıl yapıldığı, bu işlemi yapmak isteyenler tarafından yoğun ilgi görüyor. Koronavirüs önlemleri kapsamında adres değişikliği işlemi e-Devlet üzerinden de yapılmaya başlandı. Sistem içerisinde 'Sadece kendim için adres bildiriminde bulunacağım.' ve 'Kendim ve aynı konutu paylaştığım aile fertleri için adres bildiriminde bulunacağım.' seçenekleri yer alıyor.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ NASIL YAPILIR?

Adres kaydı güncelleme işlemi e-Devlet üzerinden ve en yakın nüfus müdürlüklerinden yapılabiliyor. e-Devlet üzerinden değişiklik yapabilmeniz için öncelikle sisteme şifreniz ile giriş yapmanız gerekiyor.

Ardından karşınıza gelen sayfadaki "Sadece kendim için adres bildiriminde bulunacağım." Ve "Kendim ve aynı konutu paylaştığım aile fertleri için adres bildiriminde bulunacağım." Seçeneklerinden size uygun olanını işaretleyip, taşınma tarihi bölümüne geçin.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ BİLDİRİMİ İÇİN TIKLAYINIZ

Tüm bilgilerin doldurulmasıyla birlikte sonraki sayfada adres bilgileri talep edilecek.

Yerleşim yeri ve/veya diğer adres seçimi için, "Adres Bul" düğmesine tıklayınız. Adres seçim ekranı açılacaktır. Açılan ekrandan bildirimde bulunacağınız adresi seçiniz.

Bu işlemi de tamamladıktan sonra bildirim yöntemi olarak mobil imza, elektronik imza ve SMS ile doğrulama seçeneklerinden birisini seçiniz. Mobil ve elektronik imza operatörler tarafından sağlandığı için SMS ile doğrulama daha erişilebilir bir yöntem olacaktır.

Ardından ilerle tuşuna bastıktan sonra cep telefonuna gelen doğrulama kodunu sayfaya girip tescil işlemine geçiş yapabilirsiniz.

E-devlet üzerinden yapılacak adres beyan işleminde süresi için yapılan beyanlar haricinde geç beyan yapılması halinde sistem üzerinden de görüleceği gibi 86 TL para cezası uygulanmaktadır. Bunu gören vatandaşların 7 gün içerisinde nüfus müdürlüğüne gelerek parayı peşin yatıracağını ibraz etmesi halinde bu ceza 65 TL'ye düşecektir. Adres beyan işlemi sırasında beyan yapılacak adres dolu gözüküyorsa e-devlet üzerinden işlem yapılamıyor. Bu sorunla karşılaşan vatandaşların nüfus müdürlüğüne gelerek işlemlerini yaptırması gerekmektedir.

NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ İLE ADRES DEĞİŞİKLİĞİ

RANDEVU İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

Randevu almak zorunluluğu yoktur. ALO 199 aranarak işlem daha hızlı tamamlanabilir.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİNİN SİSTEME DÜŞMESİ NE KADAR SÜRER?

Adres değişikliği 24 saat içinde sisteme yansıyacaktır.

GEREKEN BELGELER NELERDİR?

Kiralık evde yaşamını sürdüren üniversite öğrencileri, adres değişikliği yapmak istediklerinde TC kimlik veya nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi, elektrik, su veya doğalgaz faturası, öğrenci belgesi götürmektedir. Yeni adres olarak yurt gösteriliyorsa, yurtta kalındığını kanıtlayan belge götürülmelidir. Tanıdık biriyle kalan kişiler, TC kimlik ile birlikte evinde kalınan kişinin gitmesi de gerekmektedir.