1915 Çanakkale Köprüsü geçtiğimiz gün Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı.
1915 Çanakkale Köprüsü geçtiğimiz gün Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı.
Dev proje, Türkiye'nin ekonomisine 5,3 milyar euro, istihdama 118 bin kişi, milli gelirde 2,4 milyar euro ilave katkı sağlayacak.
Yıllık 415 milyon euro tasarruf sağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeliyor.
KÖPRÜ GEÇİŞİ 1 HAFTA ÜCRETSİZ OLACAK
Törendeki konuşmasının ardından köprü geçiş fiyatını da açıklayan Başkan Erdoğan, "Sayın Bakan bir fiyat söyledi. Ama tabii burada otomobil geçişleri ile alakalı fiyatı bizler 200 lira olarak belirledik. Fiyat 200 lira. Pahalı mı? Ancak buradan feribotların geçiş ücretlerini biliyorsunuz. Beklentileri biliyorsunuz. Şimdi 1 hafta ücretsiz. Ondan sonra 200 lira. Çünkü biliyorsunuz yap-işlet-devret ve yüklenici firma, buradan aldığı parayla eğer buradaki aylık, yıllık bedel eğer onun aleyhine ise farkı kim ödeyecek? Onu bizler devletin kasasından ödeyeceğiz." diye konuştu.
MUHALEFET ALGI OPERASYONUNA GİRİŞTİ
Türkiye'nin ileriye doğru attığı her adımda sinir krizi geçiren muhalefet ve onun şakşakçıları köprü açılışından sonra gerek sosyal medyadan gerekse kendi kanallarından yalan yanlış bilgilerle algı oluşturmaya çalıştılar.
Algı amacıyla yapılan hesaplamalar ile devletin zarar uğradığını iddia eden muhalefet kanadına Cumhurbaşkanı Danışmanı İsmail Cesur, rakamlarla cevap verdi.
HİÇ ARAÇ GEÇMESİ DAHİ KAZANÇ VAR
Cumhurbaşkanı Danışmanı İsmail Cesur, rakamlarla olayı şu şekilde anlattı:
1915 Çanakkale Köprüsünden 12 yılda SIFIR adet araç geçse devlete maliyeti 45.000x15 = 675.000 € 675.000x365 = 246.375.000 € 12 yılda 2.956.500.000 € Yani HİÇ ARAÇ GEÇMESE dahi devlet sıfır faizli 12 taksitle 3 milyar € ile dünyanın en uzun asma köprüsünü yaptırmış oluyor.
Köprüden günde 15 bin araç geçtiği takdirde devletin toplam maliyeti 2 milyar €'nun, 30 bin araç geçtiği takdirde 1 milyar €'nun altına iniyor. 12 yıl sonra ise, şu anda 3 milyar € değerinde olan bir köprü her şeyiyle devletin kullanımına geçiyor.
Yani 12 yıl sonra devlet en kötü senaryoda (o da tek bir araç bile geçmemesi ) sıfıra sıfır çıkıyor. Ortalama senaryoda ise en az 1-2 milyar € daha ucuza stratejik bir altyapı tesisi kazanmış oluyor. Herhangi bir yorum yapmadan rakamlarla yazmaya çalıştım. Takdir sizlerin.