'ANA İHALEYİ YAPIP ANA İŞE BAŞLAYACAĞIZ'
Kanal İstanbul'la ilgili önce ulaşım yollarını yapıyoruz ve ulaşım alternatiflerini sağladıktan sonra da ana ihaleyi yapıp ana işe başlayacağız. Şu an kara yolu, Başakşehir-Hadımköy-Ispartakule bağlantısındaki işimiz devam ediyor. Sazlıdere köprüsündeki imalatlarımız da devam ediyor, orası da yaklaşık 45 kilometrelik bir yoldu. Hem Kanal İstanbul'a ait köprülerden bir tanesini imal ediyoruz, bir taraftan da Mahmutbey'deki biten otoyol gişelerindeki sıkışıklığı ortadan kaldıracak buraya alternatif bir yol olarak 45 kilometrelik Başakşehir-Hadımköy-Ispartakule yolumuz da bir taraftan devam ediyor.
Aynı şekilde demir yolunun da Kanal İstanbul'a uygun bir şekilde, boğazın altından geçecek şekilde Halkalı-Ispartakule arasındaki ihalemizi yaptık, orada da imalatlarımız devam ediyor. Ulaşım yollarını yaparak, ulaşım ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra ana ihaleyi yaparak Kanal İstanbul'u gerçekleştireceğiz" dedi.
200 BİN KİŞİ İSTİHDAM EDİLİYOR
Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı ile ilgili eleştirilere ise şu karşılığı verdi:
Devletin kasasından 1 kuruş çıkmadan, 10 milyar euroluk bir yatırımla devlete 25 yıl içerisinde 22 milyar euro kira getirecek bir finansal modeli başarıyla yapmış bir iktidar, bir hükumet var. Bütün dünyada bundan daha fizibıl bir proje yoktur. Böyle hayatın, yaşamın olmadığı, 75 milyon metrekarelik bir alanı, devletten 1 kuruş harcamadan ülkeye kazandırıyorsunuz ve şu anda orada tam 200 bin kişi istihdam ediliyor.
YOLCULARDAN TEKRAR GELİRİMİZ OLACAK
Bayram süresince ortalama günlük 1400 uçak, 230 bin yolcuya hizmet verdi. İlk açıldığı yıl garanti verilen yolcu sayısını geçtiği için de ayrıca 22 milyon euro devlete gelir sağlamıştı. Pandemi sürecinde tabii ki bu kısıtlamalarla ilgili yolcu sayılarının çok altında kaldık; ama bu yıldan itibaren tekrar artıya geçmeye başlayacak, hem kiramızı alacağız, hem de artan yolculardan da yine tekrar gelirimiz olacak.
ÖNÜMÜZDEKİ 100 YILIN PROJESİ
Şu anda 120 milyon yolcuya hizmet verecek bir kapasite var, bunu ilave yatırımlarla 200 milyon yolcuya kadar çıkarmak imkanımız var İstanbul Havalimanında. Yani önümüzdeki 100 yılın projesini, 100 yılın ihtiyacını bugünden öngörerek ülkemize kazandırdık ve devlete hiçbir yük getirmeden ilave gelir sağlayarak.
'İKİSİ DE AÇIK KALSIN DİYENLERE ALLAH AKIL FİKİR VERSİN'
Karaismailoğlu, bu kadar kısa mesafede, aynı bölgede Atatürk Havalimanının hizmet vermesinin mümkün olmadığını kaydetti.
Karaismailoğlu şöyle dedi:
Böyle bir hizmet vermesine de gerek yok zaten. 'Bunun ikisi de açık kalsın' diyenlere Allah akıl-fikir versin. Aynı bölgede böyle iki tane havalimanının hizmet vermesi, bunun işletme maliyetine katlanmak ancak malum zihniyetin düşünebileceği bir şeydir.
90 bin yolcuya, 600 tane uçağa hizmet veren bir Sabiha Gökçen Havalimanı var. Havayolunda 20 yıl önce sadece 30 milyon yolcu var, şu anda 210 milyon yolcuya çıktı ve de 400 milyon yolcuya çıkacağız 2053'e kadar; bunlara biz nasıl cevap verecektik?
Önümüzdeki 100 yılın planını yaptık ve uyguladık ve de devam ediyoruz.
'İSTANBUL'DA 7 METRO HATTINI 2023'TE BİTİRECEĞİZ'
Karaismailoğlu, şu anda İstanbul'da işletilmekte olan 260 kilometrelik bir metro hattı olduğunu söyledi.
Karaismailoğlu şu ifadeleri kullandı:
Bunun 80 kilometresini Bakanlık olarak biz işletiyoruz. Daha önce Levent-Hisarüstü Metrosunu da belediyeye yaparak teslim etmiştik. Şu an belediyenin elindeki metro inşaatı en fazla 4 yılda bitirilmesi gerekiyordu. Ama maalesef bunların yapım süreçleri neredeyse 5-6 yıla varan sınırlarda, halen yüzde 5'lerde, yüzde 10'larda.
2019 yerel seçimler öncesi yüzde 60'larda devredilmiş olan Ataköy-İkitelli hattı, Bostancı-Dudullu hattı maalesef bugüne kadar çoktan bitmesi gereken hatlar belirsiz. Diğer hatlar zaten yüzde 5'lerde, yüzde 10'larda. Ortada hiçbir icraatın olmadığı bir yerel yönetim var. Bakanlık olarak tabii ki biz İstanbul halkını bu yönetimin keyfine bırakacak halimiz yoktu.
Biz 7 metro hattında İstanbul'da çok yoğun bir çalışma yapıyoruz. Bu 7 metro hattının da toplam uzunluğu 103 kilometredir. Önümüzdeki yıl Eylül ayı itibarıyla 3 metro hattını hizmete açmaya başlayacağız. 2023 yılı içerisinde de bu 7 tane metro hattının tamamını bitirmiş olacağız.