Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldığı canlı yayın programında önemli açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: Bu bir emek hırsızlığı | VİDEO
Bakan Karaismailoğlu'nun açıklamaları şu şekilde;
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldığı canlı yayın programında önemli açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: Bu bir emek hırsızlığı | VİDEO
Bakan Karaismailoğlu'nun açıklamaları şu şekilde;
SABİHA GÖKÇEN METROSU
Sabiha Gökçen'den gelen yolcumuz dün açtığımız metro ile birlikte Kadıköy'e kadar ulaşabiliyor. Sabiha Gökçen'de inen vatandaş, hiç başka araca binmeden raylı sistemi kullanarak Halkalı'ya kadar gidebilir. Bu metro hatları İstanbul geneli için hazırlanmış bin 100 km metro hattı var. 500 km'ye kadar metro hattı inşaatı devam edenler var. Türkiye'nin 3.en yoğun havalimanı. 45 milyon kapasiteli bir havalimanı. Şu an 35 milyon yolcuya hizmet veriyor. İkinci pist de Mayıs ayında bitiyor. Hem İstanbul Havalimanı büyüyor hem Sabiha Gökçen havalimanı büyüyor. 24 saat işletilmesinde hiç sıkıntı yok.
"BELEDİYE'YE DEVRETTİK"
Sürücüsüz kullanılabilecek kapasitede. Merkezden kontrol ediliyor. Bugün işletmeye başlatıldı. İstenildiği zaman manuel de işletilebilecek. Saatte 80 km hız trenin maksimum yapabileceği hızdır. İBB herhalde gece 12'ye kadar çalıştırıyor. 24 saat işletilmesinde hiç sıkıntı yok. Kadıköy-Pendik hattının devamı olduğu için burayı Belediye'ye devrettik. Burada çalışan insanların verdiği emeği gösteriyor. 16.1 milyar saat emek var burada. 32 metre -35 metreye kadar indiğimiz yerler var. Yerleşim yerlerini etkilemiyor. Bizim için kolay işler oldu. Kendi yerli mühendislerimizin çalıştığı işler oldu. Türkiye'nin yüklenicileri dünyada aranan yükleniciler oldu. Yer altıdaki tünelin toplam uzunluğu 7.4 kilometre. Burada özellikle sinyal testleri ve güvenlik testleri bağımsız kuruluşlar tarafından yapılıyor. 4.4 milyar TL'ye bakanlık bütçesiyle yapıldı.
İMAMOĞLU'NA TEPKİ: BU EMEK HIRSIZLIĞIDIR
Ekrem İmamoğlu'nun paylaşımına da yanıt veren Bakan Karaismailoğlu "Bu tweet'in karşılığı emek hırsızlığıdır. 16 milyar saat insanın emeğinin hırsızlığıdır. Çünkü çalışma arkadaşlarımızın alın teri vardır. Siz akşam keyif yaparken 16 saniyelik tweet'le arkadaşlarımızın emeğini çalamazsınız. Buna konuşacak bir şey yok. Cevap vermeye değmez. Bir adam çıkmış bir tanesi keyif yaparken tweet atarak üstüne çıkmaya çalışıyor. Bu kadar işle alakası olmayan, kendi vazifesine iş olmayan bir kişinin 16 saniyelik tweet'ini tartışıyor. Böyle bir şey olmaz. Bugüne kadar 4.4 milyar TL'lik bakanlığımız tarafından bu proje bitti. Büyükşehir'in görevleridir raylı sistemleri yapmak." ifadelerini kullandı.
İSTANBUL HAVALİMANI-KAĞITHANE METROSU KASIM AYINDA
Hiç metro yapmadığı gibi devam eden metro hatları vardı. Kaide değer bir ilerleme yok. Ama algı oyunlarıyla oturdukları yerden sahip çıkmak olmaz. Bu kırmızılar İBB'nin devam eden inşaatlar, Gayrettepe, Kağıthane - İstanbul Havalimanı'na ulaşan 37,5 km'lik metro hattını önümüzdeki ayın sona doğru açıyoruz. Şu an inşaatı devam ediyor. Gayrettepe Kağıthane hattını da 6 ay sonra açacağız.
İstanbul Havalimanı 1-2 ay sonra metrosuna kavuşuyor. Bunun tabi entegrasyonları olacak. Bunlar devlet aklıyla üretilmiş, bütün hatlar birbirini tamamlayan hatlardır. Geri kalan kısmı da Gayrettepe - Kağıthane.
Bunlar devlet aklıyla üretilmiş, bütün hatlar birbirini tamamlayan hatlardır. Geri kalan kısmı da Gayrettepe - Kağıthane. İstanbul Havalimanı şuandaki kapasitesiyle 120 milyon yolcuya hizmet verebilecek durumda. İstanbul Havalimanı - Taksim arası 30 dakika olacak. Buranın da maliyeti 12 milyar TL'nin üzerinde.
Halkalı-İstanbul Havalimanı önümüzdeki yılın ilk 6 ayında önemli bir kısmını bitirmeye çalışıyoruz. 32 km'lik bir hat. Halkalı'da Kayaşehir'de önemli bir nüfus var. Bunların yanında kılcal damar hatları yapıyoruz. Maalesef Belediye tarafındaki çalışmalar yavaş ilerliyor.
"ÇAM VE SAKURA'NIN YOLUNU YAPMAYAN BELEDİYE, METROSUNU DA YAPMAYACAĞINI BİZE İLETTİ"
Bu belediyenin uhdesinde olan bir işti. Çam ve Sakura'nın yolunu yapmayan belediye, metrosunu da yapmayacağını bize iletti. 2 yıl önce metro çalışmalarına başladık. Hedefimiz aralık ayı sonunda burayı da açmak. Hedefimiz aralık ayı sonunda burayı da açmak. Bakırköy-Kirazlı hattı 8.4 km. Bağcılar Kirazlı'ya dönen hat.
"İBB'YE 100 MİLYAR TL PARA AKTARILMIŞ, ORTADA BİR ŞEY YOK"
Son 3 yıl içerisinde 100 milyar TL para aktarılmış İBB'ye. Ortada bir şey yok. Bu paralar nereye gidiyor. Belediyelerin en önemli işleri bunları yapmaktır. Onun dışında olağanüstü borçlanma yetkileri aldılar. O paralar da harcandı ama ortada bir şey yok. Biz 2019 yerel seçimleri öncesi İBB'de bu işlerin başındaydım. Bu işlerin projelendirmesini bildiğim için hakimim. Her şeyden öncesi Cumhurbaşkanımızın bize ayırdığı bütçeler çok iyi.
Çamlıca'da bir şantiye kuruldu, iş yapımı için. İBB buraya yıkım kararı çıkartıyor. Sırf bu İstanbul'a yapılacak olan geçici bir yapıydı burası. Altunizade- Bosna Bulvarı arasındaki metro hattı yıl sonuna doğru bitmiş olacak. İBB bu metro şantiyesinin üstüne hafriyat döktü. Başlanmış bir işti bu da. Tüm metro projeleri o zamanki Belediyedeki ulaşım hizmetleri tarafından hazırlanmıştır.
İstanbul 1100 km'lik metro hattına önümüzdeki 20 yıl içinde kavuşacak. Yapımı devam eden hatlar bitince İstanbullu önemli bir değişim yaşayacak.
KANAL İSTANBUL'UN ÖNEMİ
Şu anda Pekin'den Londra'ya 700 milyar dolarlık ticaret hacmi var. Biz bu koridorlar üzerinden üretimlerimizin ihracatını karşılayacağız. Orta koridorun güçlendirilmesi akabinde Kuzey-Güney koridorları bağlantısını sağlamalıyız. Sadece iki tane boğaz geçişi olduğunu düşünün İstanbul kilitlenirdi. Kanal İstanbul'da öncelikle vatandaşımızın ihtiyacını karşılamak zorundayız. Kanal İstanbul yapıldığında üretimimizin merkezi bütçesinden karşılanmadan kendi bütçesini karşılayabilecek bir projedir. Karadeniz'e dünyanın en büyük limanlarından biri yapılacak, gemilerin geçişlerinden ücretler alınacak, ticaretin yüzde 90'ı deniz yollarından sağlanıyor. Şu anda Karadeniz'e kıyısı olan tüm ülkeler limanlarına yatırım yapıyor.
Tehlikeli madde taşıyan gemilerin boğazlara getirdiği yük fazla. Biz İstanbul Boğazı'nın yükünü azaltacağız tamamen kapatmayacağız. Emlak, Katarlılar dedikodu siyasetine giriyor.
Sazlıdere Köprüsü Kanal İstanbul'a göre projelendirildi Kanal İstanbul'un ana işine başlamadan önce ona göre dizayn edilen yollar yapılır. Biz yolları, demir yollarını inşa ettikten sonra Kanal İstanbul'a başlayacağız. Merkezi bütçeye yük olmadan bu işi zamanı gelince yapacağız. Yap-İşlet, veya gemi geçiş garantisi tarzı modeller üretilebilir daha kesinleşmiş bir şey yok.
Montrö Boğazlar Anlaşması'nda bulunan boğaz geçişlerinde Altın-Frank ücretlendirilmesini güncelleştirdik bunu her 1 Temmuz'da güncelleyeceğimizi dünyaya ilan ettik. 30 milyon Dolar uğraksız geçişlerden alınıyor yıllık 200 milyon Dolara kadar çıkacak toplam para. Bu 35 yıldır kullanmadığımız Montrö hakkımızdan fedakarlık yaptığımız bir uygulamaydı artık bu ücret geçişlerini arttıracağımızı duyurduk.
YAP-İŞLET-DEVRET VE GEÇİŞ GARANTİLERİNDE ZARAR VAR MI?
Avrasya Tüneli: 20 Aralık 2016'da açıldı. 38 bin günlük ortalamadan başladı 48 bin günlüğü de geçti. Daha da artacak. 25 yıl işlettikten sonra işletmeci bu bizim ülkemizin olacak direkt hazineye girecek. 1.2 milyarlık yapı ülkemizin olacak. Kendimiz yapsaydık bu projeyi 1.2 milyar Dolar cebimizden çıkacaktı bir de üstüne 40 milyon Dolar işletme ücreti verecektik. 2024'te 68 bin garantisine ulaşıyoruz ve işletme süresine kadar bizim hiç bir ücret cebimizden çıkmayacak.
İstanbul Havalimanı: 2018 yılında açıldı. Covid-19'un etkisini en hızlı atlatan ülkelerden biriyiz. Avrupa birincisiyiz, dünya 5'incisiyiz. İstanbul Havalimanı'nda yatırım maliyetine hiç karışmıyoruz garantiyi zaten ilk günden sağladık. Üstüne 23 milyon Euro direkt devlete gelir kazandırdık. Covid döneminde anlaşma yaparak biz garanti ücreti vermedik, onlar da işletme ücreti vermeyerek anlaşma sağladık. 75 milyon metre karelik alana devletin kasasından para çıkmadan burayı değerlendiriyoruz 26 milyar Euro'luk bir kazanç sağlanıyor ülkeye.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü: Toplamda 8 milyar dolarlık projedir. Şu an verilen garanti tutmuyor ama sonuçta bir yatırım maliyeti var işletme süresi içerisinde devletten bir kuruş çıkmadan bu yatırımı yapıyorsak araç geçiş ücret garantisi katlanılabilir bir model. Bu sistem dünyada uygulanan bir sistem biz en iyi uygulayan 13 ülkeden biriyiz. Bu proje 2027 yılında devletimizin olacak ve buradan gelen gelirler Anadolu'da farklı yatırımlarda değerlendirecek.
Osmangazi Köprüsü: O kadar kıymetli bir iş ki yazın özellikle bazı günlerde 80 bine ulaştık araç geçişinde, şimdi 51 bin civarı ortalaması var. Bayramları feribot kuyruklarında saatlerce bekleniyordu. Saatlerce geçilemeyen yol 5 dakikaya indi. Burada garanti sayısı 40 bin şuan 51 bin ortalama araç geçişi var. Bu köprü sayesinde her gün karşı tarafa sanayi bölgesine çalışmaya gidenler oluyor.
1915 Çanakkale Köprüsü: Saatlerce geçiş sağlayamayan yollarda 6 dakikalık bir geçiş konforu sağlıyoruz. Şu an yaklaşık 8 bin araç geçiyor günlük ama bunu bu seviyelerde başlayacağını biliyorduk. Osmangazi Köprüsü de öyleydi. Bu projeler her geçen gün artan trendde ilerliyor. 40 bin araç geçiş garantisi var burada ama Osmangazi Köprüsü de ilk açıldığında günlük 5 bin araç geçiyordu. 18 Mart 2022'de açıldı bugüne kadar 1,5 milyon araç geçti. Köprünün inşaatında dünyanın en büyük projelerini üretebilen bir ekip yetişti.