Demir yolları yatırımları, 1950'leerden 2002 yılına kadar hiçbir yatırım yapılmadı. 2002 yılından sonra tüm demir yollarımızı yeniledik. 13 bin 100 kilometrelik demir yolu işletmeciliği yapıyoruz. Hava yolumuzu alt yapımızı tamamladık. 57'ye çıkardığımız havalimanı sayısı, yolcu sayısını 30 milyondan 210 milyona çıkardık. Haberleşme alt yapımızla bugünün ihtiyaçlarını karşılıyoruz ama önümüze gelecek ihtiyaç ve kapasite ihtiyaçlarını karşılamak için devam ediyoruz.
Ulaştırma sektörüne yatırım yaptığınızda üretimde tam 10 kat etki sağlıyorsunuz. Milli gelire 6 kat etki sağlıyorsunuz. 183 milyar dolarlık yatırım karşılığında 1 trilyon 138 milyar dolar üretime etkimiz olmuş. 548 milyar dolar da üretime etkimiz olmuş. Bu yatırımlar sayesinde 1 milyon kişiye de istihdam sağıyoruz. Bundan sonra da büyük hedeflerimiz var. 2053 yılına kadar bütün planlamalarımızı yaptık.
28 bin 500 kilometrenin üzerine çıkardığımız bölünmüş yol yapacağımız yatırımlarla birlikte 38 bin kilometreye çıkartacağız. 13 bin 22 kilometrenin üzerinde olan demiryolu hattını 28 bin 600 kilometreye çıkartacağız. 57 olan havalimanı 61'e çıkartacağız. Liman sayısını 217'den 255'e çıkartacağız.
183 milyar dolarlık yatırım 2053 yılına kadar 198 milyar dolarlık yatırımla milli gelire 1 trilyon dolarlık katkımız olacak. Yine üretime 2 trilyon dolarlık katkımız olacak. İstihdama 28 milyon kişi katkımız olacak. 8 olan hızlı trene sahip ilimizin sayısı 52'ye çıkacak. Yıllık demir yolu yolcu sayısı 19. 5 milyon, 270 milyona çıkacak. Yapacağımız yatırımlarla hava yolu yolcu sayısını 344 milyona çıkartacağız. Demiryoluyla taşıdığımız yük miktarını 38 milyondan 444 milyona ulaştırmak için planlamalarımız yaptık.
Türkiye genelinde neler yaptık. Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, İstanbul Havalimanı. Yüz yıllık planlar yapıyoruz. Bunun arkasında güçlü irade lazım. Güçlü liderimiz olmasaydı bunu aklımızdan bile geçiremezdik.
YAPILMASIN DEDİKLERİ KÖPRÜLER
Yazın bazı günlerde 80 bin aracın Osmangazi Köprüsü'nü kullandığına dikkat çeken Karaismailoğlu, "Bugün ihtiyacın yüzde 70'ini karşılayamayacaktı. Bu araçlar feribotlara akın edecekti. Siz istediğiniz kadar feribot koyun 70 bin araç o seyahatı yapamayacaktı. Seyahatler çileye dönüşecekti. " dedi.
Anadolu'nun ihtiyacı olan işler de yapıyoruz. Malatya'yı ve Elazığ'ı birleştirdik. Yolculuklar keyfe dönüştü. Türkiye'nin Doğusu ile Batısı fark etmiyor. Ne ihtiyaç varsa o projeler yapılıyor. Çamlıca Kulesi, dünyada 100 tane radyoya hizmet veren tek kule. Lojistik olmazsa olmaz. Denizlerdeki yatırımlarımız çok önemli. Kanal İstanbul'da Türkiye'nin ihtiyacı olduğu için, boğaz geçişlerinde sorunu azaltmak için devletimiz tarafından master planı çerçevesinde planlanmış bir projedir. Neye ihtiyaç varsa güçlü irade sayesinde planlanıyor. Karadeniz'de 3 milyon metre karelik bir alan denize dolgu yapılarak ender bir proje oldu. Çanakkale Köprüsü'nden devletin kasasından tek kuruş çıkmadı. Bir mühendislik harikası. Gurur verici işler.
Şehirlerimize de trafik sıkışıklığını azaltacak destekler veriyoruz. Gaziray da Gaziantep'e nefes aldıracak gurur verici bir projeydi.
Gaziantep'te hizmete giren GAZİRAP projesine değinen Bakan Karaismailoğlu, "İstanbul Kapıkule'den bu trene binen bir vatandaşımızın, Gaziantep'e kesintisiz ulaşım sağlaması için çalışıyoruz. İstanbul, Ankara, Konya, Karaman, Mersin ve Gaziantep'e kadar uzanan hatta hummalı bir çalışma var. Önümüzdeki 4 yıl içerisinde bu kesintisiz hızlı demir yolu ağını tamamlamış olacağız" dedi.
İstanbul Havalimanı-Zincirlikuyu metro hattına yönelik çalışmaların da sürdüğüne işaret eden Bakan Karaismailoğlu, "Sinyalizasyon sertifikası almak için çalışıyoruz. Bağımsız kuruluşlar şu anda testleri yapıyor. Tamamlandıktan sonra İstanbul Havalimanı-Zincirlikuyu metro hattının İstanbul Havalimanı-Kağıthane etabı bu ay sonunda ya da aralık başında devreye alacağız. Ayrıca Başakşehir'den başlayıp Çam Sakura Hastanesine kadar giden metro hattını da yıl bitmeden hizmete alınması planlanıyor" açıklamasında bulundu.
Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara'da ise AKM-Gar-Kızılay Metrosu'nda artık son aşamaya geldiklerini belirterek, "2023'ün ilk aylarında AKM-Gar-Kızılay metrosunu açıp önemli bir ihtiyacı Ankara'da gidermiş olacağız" dedi.
"TURKUVAZ'I ANADOLU'NUN SESİ OLARAK GÖRÜYORUZ"
"Yenilenen ve Büyüyen Şehirler" konulu panelde Ağrı Belediye Başkanı Savcı Sayan, Turkuvaz Medya'ya Anadolu'nun sesi olduğu için teşekkür etti.
Sayan yerli ve millilik vurgusu yaptığı konuşmasında, "Daha önce gerçekten sesimiz çıkmıyordu. Anadolu'daki bir belediye başkanının televizyonlarda kendisini anlatması imkanı yoktu. Konuşacak adam vardı ama yayınlayacak kurum yoktu. Sizin gibi kurumlar bizim sesimiz oldu. Sizi Anadolu'nun sesi olarak görüyoruz. Yıllarca bizi dışladılar, bizi görmezden geldiler. O dağlar o taşlar memleketimizin güzel köşeleri tanıtılırdı. Ağrı dönerini tescil ettik, dünyaya gitmesini istiyoruz. Mersin'den Adana'dan 30-40 tır meyveler dağılıyorsa, hayvancılığın merkezi olan Ağrı'dan neden tırlar çıkmasın? Şehir içindeki bütün ahırları 2 katrilyonluk bir yatırımla büyük bir hayvancılık merkezi haline getiriyoruz. Biz bunları yaparken birileri İstanbul'da temel atmama törenleri yapıyor, bizden daha çok konuşuluyor. Bunlar devletin paraları. Terör örgütleri var diye yıllarca o bölgeleri istismar ettiler. Bir annenin çocuğunun dağa gitmesi ne kadar büyük bir acı. Demokrasi havarisi kesilen insanlar bunlara sessiz kaldılar. Şimdi bölgenin çocukları hareketlendi, o ateş bunları yakacak. Diyarbakır annelerinin başlatmış olduğu o sevda, o aşk, o terörden uzaklaştırma modeli bunları yakacak. O yüzden Türkiye'nin bakanını emniyetini hedefe koyarlar. Berat Albayrak yerli ve milli bir maliye bakanıyken neden hedef haline geldi? Bütün milli ve yerlileri kaybetmemiz için bize saldırıyorlar. İHA-SİHA'lara saldırıyorlar. Bütün bunları biz yapıyoruz da ABD bunlara değil de bunlara karşı çıkan Kılıçdaroğlu'na destek veriyor? Kalkınma sadece parayla olmaz zihinsel bir dönüşüm de gerekli. Biz Türkiye için kalbimiz çarpıyor dediğimizde bunu başarırız." dedi.
ŞEHİRLERİN KALKINMASI İÇİN 5 TEMEL UNSUR
Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce ise belediyeciliğin 5 temel ana unsuru olduğunu vurguladı. Bir şehirde olmazsa olmazları sıralayan Yüce, şu ifadeleri kullandı:
"Değerli katılımcılar, kıymetli izleyenler… Malumunuz üzerine 2019 yılından itibaren Sakarya Büyükşehir Belediyesinde hizmet etmeye gayret gösteriyoruz. Her geçen gün büyüyen bir Türkiye, büyüyen bir millet, her geçen gün dünyada kendisinden söz ettiren bir ülkeye ve lidere sahibiz. Göreve başladığımız günden bu yana, gerek geçmiş icraatları gerek yenilikçi ve ileri görüşlü tavrımızı her daim canlı tuttuk. Sakarya BB olarak altyapıda, sağlıkta, eğitimde ve sporda ve birçok alanda çalışmalarımızı büyük bir heyecanla büyük bir gayretle sürdürmeye devam ediyoruz. Bir şehrin ciddi manada farkındalık oluşturması, marka olması, diğer şehirlerle mücadele etmesi için 5 ana madde üzerinde yoğunlaşması lazım. Birincisi altyapı olmadan şehir olmaz, üstyapı olmadan şehir olmaz. Eğitim ile yerel yönetim entegrasyonu sağlamıyorsa o şehir fark oluşturamaz. Bir şehirde sizin ekonomik olarak ama tarımsal, ama sanatsal turizm, ticaret gibi kendisinden isim olarak bahsettirmiyorsa o şehir kalkınma modelini yakalamış diyemeyiz. Şehir dediğiniz zaman spor şart. Eğer sporu siz temel olarak almıyorsanız, tekrar büyüme kalkınma kendinden bahsetme imkanına sahip olamazsınız. Bizler de bu 5 temel üzerinde çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. 2021 yılında uluslararası bisiklet birliği tarafından dünyada nadir birkaç şehre nasip olan unvanı Sakarya'da almıştır ve bisiklet şehri olmuştur. Dünyada 1 numara bir stada sahip olduk. Bu bisiklet vadisinde 3 senedir şampiyonalar yapılıyor. Ciddi bir çalışma gerektiriyordu."