*Takvim.com.tr'nin ilgili haberi için fotoğrafa tıklayın
"İETT KARA BATAĞA SÜRÜKLENDİ"
Özel halk otobüsü işletmecilerine hak edişlerinin ödenememesinin, ulaşımı aksattığını belirten Cebeci, İETT otobüslerinin bakım ve onarım işlerinin CHP İstanbul Milletvekili Özgür Karabat'ın firmasına verilmesine tepki göstererek konuşmasını şöyle sürdürdü: "Karabatakla ilgili konulara girmeyeceğim. Çünkü 'Karabatak' ile alakalı yaklaşık şu anda 2019-2020-2021 yılları içerisinde otobüs, bakım, onarım ve otobüs alımı için 4 milyar artı KDV rakam ödenmiş. İETT kara bir batağa hem operasyon olarak hem de mali olarak sürüklenmiştir. Dönemimizde trafik ya da başka nedenlerle oluşabilecek gecikmeler sistem tarafından anlık olarak önceden tespit edilmekteydi. Başka yedek araç görevlendirmeye ya da transfer kaydırma yöntemiyle tam zamanlı olarak yolcu bilgilendirme yapılmakta idi. Gerek kalifiye personel görevlendirilememesi gerek araç bakım onarımında oluşan zaafiyet nedeniyle günlük yüzlerce sefer zayi edilmekte."
"HESAP SORACAĞIZ"
Cebeci, yaşanan sıkıntıları İstanbul halkına anlatmaya devam edeceklerini dile getirerek "Unutturmayacağız. Hesap soracağız. Bu boş vermişliğin ve bu rahatlığın hesabını soracağız. Bırakıp gitmenize bir yıl kala halkımıza gerçekleri anlatacağız. Yalanlarınızı bir bir yüzünüze vuracağız. Taahhütlerinizi gerçekleştirmemeniz bir yana, tıkır tıkır işleyen belediyemizi nasıl bu hale getirdiğinizi anlatacağız. Liyakatsiz, kifayetsiz kadrolarınızla işleyen sistemi nasıl istemez hale getirdiğinizi anlatacağız. Parası hazır olduğu halde metroları nasıl yapmadığınızı anlatacağız. Metro sistemindeki arızaları, sefer iptallerini, kazaları, yürümeyen merdivenleri, çalışmayan asansörleri, fiber arızalarını, iletişim hatalarını anlatacağız. Sefer düzenleri bozulan tramvayları, kazaları, sinyalizasyon bozukluklarını çalışmayan yolcu bilgi sistemlerini anlatacağız. Kendi kendine giden defolu metrobüsleri, çalıştıramadığınız çarpışma uyarı sistemlerini, yolda kalan, yanan, kaza yapan otobüsleri, metrobüs yolunda yürümek zorunda kalan İstanbulluları anlatacağız. Tecrübesiz karabatak firmasına fahiş fiyattan ihale verip hangi şartlar bahane edilerek üretici firma ihale dışına bırakılmış? Onu anlatacağız" dedi.
BOSTANCI-DUDULLU-PARSELLER METROSU'NDA HATALAR SERİSİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi'nde, yeni açılan Dudullu-Bostancı-Parseller Metro Hattı'ndaki arızalar tartışıldı.
İBB Meclisi ocak ayı toplantısının üçüncü oturumu, Meclis 2. Başkanvekili Ömer Faruk Kalaycı başkanlığında, Saraçhane'deki belediye binasında yapıldı.
Soru önergesi için söz alan AK Partili Meclis Üyesi Hamdi Demirhan, Türkiye'de raylı sistem yatırımlarının öncüsünün AK Parti olduğunu, İstanbul'un raylı sistem hattının gelişmesi için yoğun bir çaba gösterdiğini, "Her yere metro" sloganıyla şehrin birçok noktası için raylı sistem projeleri açıkladığını söyledi.
NORMAL ŞARTLARDA 2020'DE BİTMESİ GEREKEN HATTI 2023'TE AÇTILAR
Bunların bir kısmını tamamlayarak hizmete açtıklarını, bir kısmının yapımına başlayarak önemli ilerlemeler kaydettiklerini, bir kısmının ise projesini hazırlayarak yapıma hazır hale getirildiğini anlatan Demirhan, şunları kaydetti: "AK Parti döneminde 'Her yere metro, her yerde metro' sloganı İBB'nin kendi gücünü ve vizyonunu ortaya koymaktayken bugün Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın, metro çalışmaları, mevcut İBB Başkanının, 'Dünyada aynı anda 10 metro yapan tek şehir' mottosunun içine gizlenerek adeta iş intihalciliği yapılmıştır. AK Parti dönemindeki sürücüsüz raylı sistem yatırımlarından birisi olan M8 Bostancı-Dudullu-Parseller Metro Hattı, 2015 yılında ihale edilmiş ve fiziki olarak 2016 yılında yapımına başlanmıştır. 14,27 kilometrelik bu hatta, AK Parti döneminde 2019 yılına kadar yüzde 70'lik ilerleme sağlanmıştır. Normal şartlarda 2020 yılında bitmesi gereken hat, mevcut yönetim tarafından ancak 2023 yılı içerisinde yaklaşık 3 yıl gecikme ile hizmete alınabilmiştir."
SİNYALİZASYON HATALARI ASANSÖR BOŞLUKLARI...
Bostancı-Dudullu-Parseller Metro Hattı'ndaki arızalardan bahseden Demirhan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Birkaç günlük kullanımlarda dahi istasyonlarda otomatik yolcu kapılarıyla, tren kapılarının hizalama işini yapan sinyalizasyon sisteminin tamamlanmadığı, bu nedenle üç gündür sürekli sefer iptallerinin yaşandığı, tren işletim sisteminin ATO'nun sürekli arıza vermesi nedeniyle sefer planlaması uygulanmamakta, manuel müdahalelerle riskli bir halde işletim yapıldığı, hattın en kilit istasyonu, transfer noktası olan Kozyatağı istasyonu'nun M4 hattına bağlanan tüneli bitirilmediği, yolcuların transferinin zorlukla yapıldığı, Modoko-Keyap İstasyonu'nda olduğu gibi yeterli tedbirin alınmadığı, asansör boşluğunun önünün açık olduğu, asansörün bulunmadığı, dış asansörlerin yaya erişimlerinin düzenlenmediği, çevre düzenlemelerinin yapılmadığı, yürüyen merdivenlerin birçoğunun aktif olmadığı, var olanların da sürekli arıza yaptığı, hattın birçok yerinde inşaat faaliyetlerinin yapılmaya devam edildiği, yönlendirme levhalarının bulunmadığı, özellikle Parseller İstasyonu gibi üç istasyonda halen kaplama çalışmalarının sürdüğü, iki istasyonda inşaat temizliğinin bile yapılmadığı görülmüştür."
Demirhan, mevcut İBB yönetiminin, "Ulaşımı İstanbul'da sorun olmaktan ve İstanbul'un gündeminden çıkaracağız" dediğini hatırlatarak, İstanbul'da ulaşımın bugün en önemli sorun haline geldiğini belirtti.