Kahramanmaraş depremi için çarpıcı açıklama: Hissedilenle görülen birbirinden farklı! Uzman isim depremi yumruk örneği ile anlattı!

Son dakika haberleri... Kahramanmaraş'ta meydana gelen 7,6 ve 7,7'lik depremde onbinlerce kişi hayatını kaybetti. AFAD Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürü Orhan Tatar'ın, "6 Şubat’ta yaşadığımız 7.7 büyüklüğündeki depremin şiddeti 11, 7.6 büyüklüğündeki ikinci depremin şiddeti ise 10" açıklaması kafa karıştıran bu soruyu yeniden gündeme getirdi. Uzman isim, "Görülen ile hissedilen farklı" ifadelerini kullanarak depremi yumruk örneğiyle anlattı.

Kahramanmaraş merkezli 7.7 ve 7.6 büyüklüklerindeki depremler tüm Türkiye'yi derinden sarstı. En az 105 binanın yıkık ve ağır hasarlı olduğu iki büyük depremde ağır, orta ve az hasarlı binaları tespit çalışması devam ediyor. Afet bölgesinde yaşayanlar devam eden artçılar yüzünden korku yaşarken, uzmanlar ise vatandaşlara depremin şiddet ve büyüklüğü arasındaki farkları hatırlatmaya devam ediyor. 17 Ağustos 1999 Depremi'nden sonra hatırladığımız deprem gerçeğinde vatandaşları uyaran uzmanlar, depremlerin şiddeti ile büyüklüğü arasındaki farkın artık bilinmesi noktasında önemli açıklamaları var. Hürriyet'te yer alan habere göre, Sakarya Üniversitesi Afet Yönetim Uygulama ve Araştırma Merkezi Jeofizik Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Utkucu, sismografların çalışma prensibi kapsamında depremin büyüklüğü ve şiddeti arasındaki farkı tüm detaylarıyla açıkladı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.