7'li koalisyonun 14 Mayıs hezimeti sonrası küresel çete söylem değiştirdi: "Erdoğan'a diktatör demeyi bırakın"

Başkan Recep Tayyip Erdoğan ve AK Parti 14 Mayıs'taki seçimleri açık ara farkla önde kapattı. Başkan Erdoğan en yakın rakibi 7'li koalisyonun cumhurbaşkanı adayı CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'na yaklaşık 2.5 milyon oy fark attı. Sonuçlar küresel çetenin medya ayağında panik yarattı. Seçimden önce Başkan Erdoğan'a etmedikleri hakareti bırakmayan uluslararası basın kuruluşları, 28 Mayıs'taki ikinci tur öncesi yeni bir söylem geliştirdi. ABD merkezli Newsweek gazetesi, "Erdoğan'a Diktatör Demeyi Bırakın. Diktatörler İkinci Tura Çıkmaz" başlıklı analizde muhalefetin yanlışlarını yazarken küresel çetenin Türkiye'deki seçimlere bakışını eleştirdi.

14 Mayıs'taki seçimlerde Başkan Erdoğan, 7'li koalisyonun adayı Kemal Kılıçdaroğlu'na 2.5 milyondan fazla oy farkı atarken yüzde 49.50 oranında oy aldı. Yüzde 50+1'in sağlanamaması sebebiyle seçim ikinci tura giderken Cumhur İttifakı Meclis'te çoğunluğu elde etti.

KÜRESEL ÇETE SÖYLEMİ DEĞİŞTİRDİ
Sonuçlar küresel çetenin medya ayağında panik yarattı. Seçimden önce Başkan Erdoğan'a etmedikleri hakareti bırakmayan uluslararası basın kuruluşları, 28 Mayıs'taki ikinci tur öncesi yeni bir söylem geliştirdi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.