Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Kalkınma Yolu" projesinden, öğrencilere vergisiz cep telefonu ve bilgisayara; İstanbul'daki deprem hazırlıklarından, Ankara ile İstanbul arasında yapılacak ikinci otoyol projesine kadar birçok konu başlığında önemli açıklamalarda bulundu.
KALKINMA YOLU PROJESİNDE İLK İMZALAR ATILIYOR
Hindistan Başbakanı Narendra Modi'nin G-20 Zirvesi'nde gündeme getirdiği "Hindistan - Orta Doğu - Avrupa Tren Hattı"nın zamandan tasarruf anlamında efektif olmadığını anlatan Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin üzerinde çalıştığı Kalkınma Yolu'na ilişkin bilgi verdi.
Türkiye'nin Irak ve Birleşik Arap Emirlikleri'yle birlikte aylardır bir çalışma yürüttüğünü anlatan Uraloğlu, "Proje genel anlamda hazır diyebiliriz. Biz bunu yaparken de şunun altını çizmek istiyorum; bölgedeki hiçbir ülkeyi ötekileştirmeden bir süreç başlattık" diye konuştu.
Uraloğlu, projeye ilişkin ilk imzaların Ekim ayında atılabileceğini söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun gündeminde gençlerin merakla beklediği vergisiz cep telefonu ve bilgisayar düzenlemesi de vardı...
Uraloğlu, söz konusu düzenlemenin yakın zamanda tamamlanacağını söyledi. Çalışmanın Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütüldüğünü anlatan Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın da çalışamaya destek verdiğini aktardı.
Uraloğlu, "Zannediyorum ki bugünlerde tamamlanır, yıl sonuna gitmeden kamuoyuna duyurulur ve başlatılır." dedi.
Bakan Uraloğlu'nun açıklamaları şöyle:
BAE İLE YAPILAN ANLAŞMA
"(BAE) Enerji sektörü ile ilgili yakın temasları var. Bizim de daha çok demiryollarında yapmayı düşündüğümüz projeler var. Mesela Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek demiryolu hattının finanse edilmesinden tutun, mevcut otoyol işletmecilerine ortak olunmasıyla ilgili bir gündem var. Bazı limanların işletilmesiyle ya da ortaklık yapılmasıyla ilgili gündem var. Bunları görüşüyoruz. Karar genel anlamda verildi. İlk etapta yaklaşık 5-6 milyar dolarlık proje söz konusu.
ANKARA-İZMİR YHT PROJESİ
Polatlı-Konya istikametindeki mevcut olan hızlı tren hattımızdan ayrılarak Manisa üzerinden İzmir'e inen bir hat. Yaklaşık 508 kilometrelik yeni bir hattı konuşuyoruz. Mevcut hızlı tren hattını da kullandığımızda 624 kilometreyi konuşuyoruz. Biz burayı bitirdiğimizde 3,5 saate inmiş olacak. Altyapıda ciddi bir mesafe kaydetti. İhaleyi yaptık. Firmamıza sahada yer teslimi yaptık ve başladık. İlk planlamamız 2028 yılında bitirebiliriz şeklindeydi ama son değerlendirmede 2027 yılında Ankara-İzmir YHT hattını açmış oluruz diye planladık.
İSTANBUL'DA DEPREME HAZIRLIK
Ulaşım yapılarıyla ilgili deprem yönetmeliği yayınladı. Dünyada kabul edilmiş yeni yaklaşıma göre yapılarımızı gözden geçiriyoruz. Yeni yapılan yapılarda çok sıkıntımız yok ama hepsini kontrol ediyoruz. Özellikle karayolları tarafına baktığımızda, İstanbul'da kritik yapılar var. Kritik yapılar dediğimiz köprüler ve tünellerde bir hasar aldığınızda hemen birkaç saatte geçiş veremiyorsunuz. Güçlendirme çalışmalarımız var. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nün askı halatlarını değiştirdik, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün askı halatlarını değiştiriyoruz."