Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara YHT Gar'da düzenlenen "TCDD'nin 167. Kuruluş Yıldönümü Etkinlikleri"nde demir yollarının, 1856'da İzmir-Aydın hattına ilk rayın döşenmesinden bu yana milletin sevinçlerinin, acılarının, ayrılıklarının ve kavuşmalarının tarihini bağrında taşıdığını söyledi.
Demir yollarının 1950'li yıllardan itibaren duraklama dönemine girdiğini dile getiren Uraloğlu, Başkan Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti hükümetleri döneminde ulaştırma politikalarının yeniden devlet politikası haline geldiğini vurguladı.
HATLARIN TAMAMI ELDEN GEÇİRİLDİ
Uraloğlu, son 20 yılda demir yollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yaparak hatların tamamını elden geçirdiklerini ve yenilediklerini belirterek, "Büyük yatırımlar, iyileştirme, yenileme ve kalkınma hamleleri gerçekleştirdik. Böylece demir yollarımız üstündeki ölü toprağını attı. Tarihi İpek Yolu'nun canlandırılmasını amaçlayan 'Tek Yol Tek Kuşak Girişimi'nin en önemli halkasını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı'nı inşa ettik. Bu projeyle birlikte Asya ile Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demir yolu ulaşımını mümkün hale getiren Marmaray ile Londra'dan Pekin'e kadar en güvenli, kısa ve ekonomik uluslararası demir yolu koridorunu oluşturduk." diye konuştu.
2009'DAN BU YANA 77,5 MİLYON YOLCU TAŞINDI
Demir yollarında taşınan yolcu sayılarına dikkati çeken Uraloğlu, "Yüksek hızlı trenlerle 2009'dan bu yana yaklaşık 77,5 milyon yolcu taşıdık. 2023 yılında yüksek hızlı trenlerimizle 12,5 milyon yolcu taşıyarak tarihi bir rekora imza atacağımızı öngörüyoruz." ifadesini kullandı.
"BİR KUŞAK BİR YOL PROJESİ'Nİ ÇOK ÖNEMLİ BİR FIRSAT OLARAK GÖRÜYORUZ"
Uraloğlu, Avrupa'nın başlangıç noktası olan Türkiye için Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlaması açısından "Bir Kuşak Bir Yol Projesi"ni çok önemli bir fırsat olarak gördüklerini, bu projenin Orta Koridor'un "Yeni İpek Yolu" olması için ülke içinde doğu-batı ve kuzey-güney eksenindeki eksik ulaşım bağlantılarını tamamlayacak projeleri hayata geçirdiklerini söyledi.
Marmaray, Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı'nın Orta Koridor'un altın halkası olarak kıtalar arasında kesintisiz demir yolu taşımacılığına imkan sağladığına işaret eden Uraloğlu, Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı'ndan bugüne kadar yaklaşık 1 milyon 500 bin ton yük taşındığı bilgisini verdi.
Bakan Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Bu hatla Türkiye'den, batıda başta Bulgaristan, Macaristan, Almanya, Avusturya, Polonya, Romanya, Çekya, Slovakya, Sırbistan ve Fransa olmak üzere Avrupa'da birçok noktaya, doğuda İran, Afganistan ve Pakistan'a, kuzeyde Rusya'ya, Orta Asya'da Gürcistan, Azerbaycan, Özbekistan, Tacikistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Kazakistan ve Çin'e karşılıklı yük trenleri işletiyoruz. Orta Koridor Hattı üzerinden Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı'mız dünyayı küçültürken ülkemiz, transit demir yolu taşımacılığında merkez ülke konumuna gelmiştir."