METROBÜS ALTI RAYLI SİSTEM
İstanbul'un öncelikli ilk üç sorunu arasında trafik bulunuyor. Çözüm için önemli bir proje gündeme getirilecek. Buna göre metrobüs güzergahlarının tam altına yeraltı raylı sistem döşenecek. Raylı sistemin inşaatı bittiğinde metrobüsler için ayrılan yollar, normal yola katılacak ve böylece iki-üç şeritlik genişleme olacak. Taşıma yer altına indiği ve yollar genişlediği için trafik de rahatlayacak.
A Haber canlı yayınında konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Albülkadir Uraloğlu, şunları söyledi:
Biz Yavuz Sultan Selim köprüsünü yaparken 4 gidiş 4 geliş araç şeridi olmak üzere 1 gidiş ve bir gelişte demiryolu planlamıştık. İnşaatını buna göre yapmıştık. Biz şimdi Çin'den Pekin'den Londra'yı konuşuyoruz. Marmaray ile 1 milyar yolcu taşıdık. Günde 4, 5 saat yük geçişine müsade edebiliyoruz. Bize mutlaka daha yüksek kapasiteli 24 saat kullanabileceğimiz bir hat lazım. Biz bunu planlamıştık. Şimdi Gebze'den başlayarak, Yavuz Sultan Selim köprüsü oradan Çatalca'ya kadar giden yeni bir hat projesini bitirdik. Önümüzdeki günlerde çok geç kalmadan finansman ile ilgili görüşmeleri takip ediyoruz. Bu orta kolidorin en kritik kesimini oluşturacak. Hedefimiz projeyi 2028'den önce bitirmek.
NÜFUSUN SEYRELTİLMESİ
AK Parti, İstanbul'daki nüfus yoğunluğunun azaltılması için neler yapılabileceği üzerinde de duruyor. Strateji Kurulu toplantılarında bu konuda emeklilerin memleketlerine dönmesi için TOKİ'nin Anadolu'da evler yapması, ucuz maliyetli krediler verilmesi gibi öneriler üzerinde duruluyor. Bir başka öneri de kentsel dönüşüm projeleri ile birlikte nüfusun bir bölümünün çeperlere kaydırılması.