İmamoğlu son olarak kendi yandaşlarının ağırlıkta olduğu bir salonda bir Youtube kanalında düzenlenen, açık oturuma katıldı.
Ancak bu iddianın kuyruklu bir yalan olduğu ortaya çıktı.
Çünkü bahse konu olan Mahmutbey - Esenyurt metrosunun temeli 21.08.2017'de, Çekmeköy - Sancaktepe metrosunun temeli 28.04.2017'de Göztepe - Ataşehir hattı ise 28.04.2017 tarihinde temellendirildi.
TEMELİ TOPBAŞ ATTI, METROYU RAYA TOPBAŞ İNDİRDİ
Öte yandan Ekrem İmamoğlu'nun 'temelini sıfırdan ben attım' dediği Çekmeköy - Sancaktepe metrosunun şantiyesi ve İBB eski Başkanı merhum Kadir Topbaş'ın o dönemki görüntüleri gündem oldu.
Topbaş o dönem "İstanbul'umuza hayırlı olsun. Ya Allah Bismillah" diyerek metronun raya inme törenini gerçekleştirmişti.
2019'DA KOLTUĞA OTURDU, 2017'DE TEMELİ ATILAN METROLARA ÇÖKTÜ
Kendini 'metro fatihi' ilan ederek toplumun aklıyla alay eden Ekrem İmamoğlu ise 2019'da İBB koltuğuna oturdu. İmamoğlu'nun 2019'da görevi devraldığı bir ortamda temeli 2017'de atılan metrolara nasıl 'sıfırdan' başladığı merak konusu oldu.
Öte yandan AK Parti'nin yaptığı, CHP'li Ekrem İmamoğlu'nun da 'sıfırdan temelini attım' diyerek çökmeye çalıştığı Mahmutbey - Esenyurt metro hattına CHP grubunun 2017'de itiraz ettiği ortaya çıktı.
İmamoğlu, o tarihlerde Beylikdüzü Belediye Başkanı olarak İBB meclisinin bir üyesiydi.
Bilindiği üzere CHP'li Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2019'dan bu yana 'engelleniyoruz' algısına sığınarak hizmet yerine algı ve PR belediyeciliğini benimsedi.
2019 Haziran öncesi AK Parti döneminde tamamlanan 39,2 KM metro hattı bulunuyordu. Ekrem İmamoğlu 5 yıllık zaman diliminde bu hatlara sadece 8,11 km'lik katkı yaptı.
Mecidiyeköy - Mahmutbey metro hattında 09.02.2017 tarihinde kazı çalışmaları tamamlandı.
Dönemin AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda Mecidiyeköy'den Tekstilkent'e kadar kazı çalışmasının tamamlandığını duyurmuştu.
İstanbul'un ikinci Avrupa Yakası'nın ilk sürücüsüz metrosu Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattının test sürüşleri 19.03.2019 tarihinde başladı. Yani Ekrem İmamoğlu göreve gelmeden önce.
İmamoğlu göreve geldikten sonra bu metronun sadece ve sadece 1,2 km kısmını yaptı.
DUDULLU - BOSTANCU METRO HATTI 14.3 KM
Açılış 6 Ocak 2023
19.02.2018 tarihinde tüneller tamamlandı, ray montajı başladı.
06.01.2023 tarihinde açılış töreni gerçekleştirilirken, CHP'li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu 14.3 km'nin sadece 4.3 km'sini yapmıştır.
EMİNÖNÜ - ALİBEYKÖY TRAMVAY HATTI
19.03.2019 tarihinde test sürüşü test edildi.
AK Parti'nin hayata geçirdiği projenin 01.01..2021 yılında 1.Etap açılış töreni gerçekleştirildi. 30.08.2023 tarihinde ise 2.etap açılışı yapıldı.
Hattının yüzde 89'luk (9 km) kısmını AK Parti tarafından tamamlanırken, Ekrem İmamoğlu sadece yüzde 11'lik kısmını ( 1,1 km) yaptı.
İKİTELLİ-ATAKÖY METRO HATTI (MASKO-BAHARİYE KESİMİ) 2,3 KM
Açılış Tarihi: 29.05.2021
CHP'li İmamoğlu sadece 1,1 km'lik kısmını tamamladı.
RUMELİ HİSARÜSTÜ - AŞİYAN FÜNİKÜLER HATTI 0,8 km
Açılış Tarihi: 29.05.2021
İmamoğlu 0,4 km tamamladı
Öte yandan Ekrem İmamoğlu'nun 'engelleniyoruz' algısının altından büyük bir vurgun çıktı.
PARALAR YANDAŞA, FONDAŞA, REKLAMA GİTTİ
Metrolar için 1,55 milyar € kredi çeken ancak sıfırdan hiçbir metroya başlamayan, mevcuttaki metroları da bir türlü tamamlayamayan CHP'li İBB'nin 1 milyar €'yu (33 milyar TL) ne yaptığı merak konusu oldu.
Bu paranın yandaşlara verilen ballı ihaleler, sosyal medyada fonlanan troller, Ekremci medyaya ayrılan kaynak ve İBB'nin PR hizmetlerine harcandığı öne sürülüyor.