Takvim Foto Arşiv
Raporda, kendisinden önce aynı güzergahta seyreden metrobüslerin kazanın olduğu yerde diğer platforma hız azaltıp güvenli geçiş yapabildikleri belirtilerek, sürücü Çetin'in Karayolları Trafik Kanunu'ndaki "hızın gerekli şartlara uygunluğunu sağlamak" ve "trafik işaret ve kurallarına uymamak" maddelerindeki kural ve zorunluluklara uymadığı gerekçesiyle asli kusurlu olduğu kaydedildi.
Raporda, şüpheli Çetin'in çarptığı metrobüsün sürücüsü Emrah Yıldırım'ın ise kazanın oluşumunda kabahati olmadığı kaydedildi.
İNŞAAT FİRMASININ ŞANTİYE ŞEFİ VE PROJE MÜDÜRÜ DE TALİ KUSURLU BULUNDU
Raporda, şüpheli saha amiri Şafak Yıldız'ın olay yerinde göreve başlamadan önce alınan tedbirleri ve işaretlemeleri kontrol edip, eksik olanlar varsa gerekli güvenlik önlemlerini alarak görevine başlaması gerekirken, bu hususlara yeterince uymadığı aktarılarak, kapalı olan şeride işaretleme, bariyer gibi gerekli güvenlik tedbirlerini almadan, tedbirsiz olarak rekortman (baypas) koluna çok yakın mesafede durakladığı ve güvenli mesafede durmadığı anlatıldı.
Takvim Foto Arşiv
Sorumlu olduğu bölgede gerekli denetimleri yerine getirmede ihmali olan saha amiri Şafak Yıldız'ın, yaşanan metrobüs kazasında üst derecede tali kusurlu olduğu değerlendirilen raporda, İBB Başkanlığının bakım ve sorumluluğu altındaki yolda çalışma yapan inşaat firmasının da yol kesiminde işe başlamadan önce trafik güvenliği ile ilgili gerekli ve yeterli tedbirleri, işaretlemeleri yapması gerektiği kaydedildi.
Raporda, çalışma başlangıcından itibaren virajdan önce geriye doğru en az 100 metre ışıklı işaretleme cihazı koyması gereken, bu hususlara yeterince uymayan, yeterli trafik işaretlemelerini yapmayan, eksiği ve ihmali olan inşaat firmasının şantiye şefi şüpheli Muhammet Sertaç Kazıcı ve proje müdürü Niyazi Baştürk de gerekli önlemleri almadaki eksiklikleri ve ihmalleri nedeniyle üst derece tali kusurlu bulundu.
İBB DENETİM AMİRİNİN DE KUSURU VAR
İBB'de denetim amiri olarak çalışan şüpheli Hüseyin Pazarlı'nın ise bakım sorumluluğu altındaki yolda çalışma yaptırdığı şirketin, trafik güvenliğiyle ilgili gerekli ve yeterli tedbirleri alıp almadığını kontrol etmesi, eksiklerin giderilmesini sağlaması gerekirken, bu hususlara uymada gereken dikkat ve özeni göstermediği, gerekli denetimlerini yerine getirmede ihmali olduğu belirtilen raporda, Pazarlı'nın da üst derecede tali kusurlu olduğu değerlendirildi.
Takvim Foto Arşiv
Raporda, İBB Avrupa Yakası Yol Bakım ve Onarım Müdürü Murat Er, Müdür Yardımcısı Burak Alp ve Ahmet Yıldırım'ın, yüklenici firmanın yol yapımı sırasında trafik güvenliğiyle ilgili gerekli, yeterli tedbirleri alıp almadığını kontrol ve denetlemede ihmallerinin olması sebebiyle üst derece tali kusurlu oldukları kaydedildi. Ayrıca olay tarihinde izinli olan tespit edilen Müdür Yardımcısı Kıvanç Turan'ın kusurunun olmadığı kaydedildi.
Raporda İETT Metrobüs Daire Başkanlığı Metrobüs Filo Yönetim Merkezinde filo amiri Bahattin Midilli'nin, araç sürücülerine yol yapımıyla ilgili gerekli bildirimleri yapmış olması nedeniyle kusurunun bulunmadığı aktarıldı.
Takvim Foto Arşiv
İddianamede maktul Ferhat Uçar'ın otopsi raporuna yer verildi.
Raporda, maktulün genel beden travmasına bağlı kemik kırıklarıyla birlikte iç organ yaralanmasından gelişen iç kanama ve pnömotoraks sonucu hayatını kaybettiği anlatıldı.
İddianamede, bilirkişi kurulu raporunda kazanın oluşumunda kusurları bulunmadığı belirtilen Bahattin Midilli ile Emrah Yıldırım hakkında kovuşturmaya yer olmadığına karar verildiği aktarıldı.