Lacivert 2. Sayısı çıktı!

Haziran ayında 2. sayısı ile okuyucuyla buluşan Lacivert Dergi, bu ay dosya olarak “Fanatizm” konusunu farklı başlıklar altında inceliyor: siyaset, din, hukuk ve spor alanlarındaki fanatizmle birlikte bunların sosyolojik ve psikolojik yansımalarını anlamaya çalışıyor. Dosya röportajı ise Prof. Dr. Erol Göka’dan.

Dosyada Markar Esayan, "Fanatizmin Sıradanlığı ve Türkiye Siyaseti"ni, Şule Albayrak, "Hıristiyanlıktan İslam'a uzanan Fundamentalizm"i, Hümeyra Şahin, "Ötekinin İflası"nı, Sema Tuğçe Dikici, "Futbol, Fanatizm ve Şiddet"i, Özlem Zengin, "Devlet Fanatizminin Aracı Olarak Hukuk"u ve Sultan Işık, "Fanatizmin Bin Bir Yüzü"nü yazdı.
Türkiye gündeminde Soma'da hayatını kaybeden işçiler yer alıyor.
Ayrıca serbest makaleler olarak Hilal Barın'ın, "Runnymede Trust Raporları bağlamında İslamofobi" ve Meltem Kural'ın Yeşilçam ve Hollywood sinemalarında ötekileri incelediği "Beyaz perdede öteki olmak" makalelerini bulabilirsiniz.
Sinema bölümü Inside Llewyn Davis ve Chinatown filmlerine ayrılmış. Popüler kültür bölümünde bu ay, Fatih- Harbiye Dizisi'ne eleştirel bakış var. Bu ayki izlenim yazısını ise Fatma S. Erol, Amman'dan yazmış.
İçerik bu kadar değil elbette, dünyadan portrelerin ve haberlerin yer aldığı bir gündem, devam eden hikâye serisi, aylık kültür sanat ajandası, iyi şeyler yapmak için seçenekler sunan iyi şeyler ajandası ve Twitter bölümü yer alıyor.
Mustafa YÜCE
Siteye ulaşmak için: www.lacivertdergi.com
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.