PTT hangi kurumlarına alım yapıyor? 2019 yılı PTT HGS ve PTTCELL büro memuru personel alım başvuru şartları nedir?

2019 yılı PTT HGS ve PTTCELL büro memuru personel alım başvuru şartları nedir? PTT hangi kurumlarına alım yapıyor? PTT HGS ve PTTCELL Büro Memuru Personel Alıyor.3 farklı kurum büro memuru alımı yapacağını duyurdu.Başvuru şartlarının neler olduğunu ve nereden başvuru yapacağınızı öğrenebilirsiniz. Adaylar, İstanbul, Edirne ve Bursa illerinde istihdam edilecek olup farklı kadrolarda görev alacaktır. Büro elemanı ve aktif satış temsilcisi olarak görev yapacak olan adaylar PTT HGS Otoyol Acentesi ve PTTCELL kurumlarında istihdam edilecektir. PTT HGS Otoyol Acentesinde 1 kişi istihdam edilecek olup aday büro çalışanı olarak görev yapacaktır.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :27 Mayıs 2019 , 12:24 Güncelleme Tarihi :27 Mayıs 2019 , 12:24
PTT hangi kurumlarına alım yapıyor? 2019 yılı PTT HGS ve PTTCELL büro memuru personel alım başvuru şartları nedir?

İÇİNDEKİLER

Türkiye'nin en köklü kurumlarından biri olan PTT, özellikle son zamanlardaki iş atılımları ile elektronikten farklı sektörlere genişlemeye ve büyümeye devam ediyor. Bu kapsamda ise Kariyer sitesi üzerinden bireylere farklı alanlarda da iş imkânı sunuyor. Kariyer sitesinde yayınlanan ilana göre ise büro personeli ve aktif satış danışmanı olarak bireyler kurumun farklı şubelerinde istihdam edilecektir. Adaylar, İstanbul, Edirne ve Bursa illerinde istihdam edilecek olup farklı kadrolarda görev alacaktır. Büro elemanı ve aktif satış temsilcisi olarak görev yapacak olan adaylar PTT HGS Otoyol Acentesi ve PTTCELL kurumlarında istihdam edilecektir Peki 2019 yılı PTT HGS ve PTTCELL büro memuru personel alım başvuru şartları nedir? PTT hangi kurumlarına alım yapıyor?

PTT Hangi Kurumlarına Alım Yapıyor?

Adaylar, İstanbul, Edirne ve Bursa illerinde istihdam edilecek olup farklı kadrolarda görev alacaktır. Büro elemanı ve aktif satış temsilcisi olarak görev yapacak olan adaylar PTT HGS Otoyol Acentesi ve PTTCELL kurumlarında istihdam edilecektir. PTT HGS Otoyol Acentesinde 1 kişi istihdam edilecek olup aday büro çalışanı olarak görev yapacaktır. PTTCELL'de ise 2 aday istihdam edilecek olup Aktif Satış Temsilcisi kadrosunda görev yapılacaktır.

Adaylardan istenen başvuru şartları ise şu şekildedir:

Büro çalışanı olarak görev yapacak olan adayın Edirne'de ikamet edecektir. Adaylar ayrıca klavyeye hakim olmalı ve 10 parmak klavye kullanabilmelidir. Adayların İngilizce ve Bulgarca dillerini orta seviyede konuşuyor olması ise özel şartlar arasında yer almaktadır.
Aktif Satış temsilcisi olarak görev yapacak olan adayların ise genel başvuru şartlarını sağlamaları yeterli kabul edilmektedir.
İlgili ilanlara ulaşmak ve başvuru yapmak için aşağıda yer alan linkten ulaşım sağlamak mümkündür.

PTT PERSONEL ALIMI BAŞVURU SÜRECİ

2018 yılının Haziran ayı içerisinde kurulan PTTPAL tarafından her türlü para, kıymetli maden ve kıymetli evrak taşıma, işleme ve saklama, ATM ikmal, bakım, izleme, nakit yönetimi, gece kasası hizmetleri ve fiziki güvenlik hizmetleri verilecektir. Ayrıca şirket tarafından yıl sonuna kadar 6 nakit merkezi kurulacaktır. Bu nakit merkezleri İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli ve Adana illerinde kurulacaktır. PTT personel alımına ilişkin kılavuzda yayımlandı. Yayımlanan kılavuzda adaylarda aranan şartlar belirtildi. Buna göre adaylarda şu şartlara aranmaktadır:

BAŞVURULAR NASIL YAPILACAK?

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından verilen sınavın başvuruları www.ptt.gov.tr ve //ik.ptt.gov.tr internet adreslerinden yapılacak. Adaylar ilan edilen pozisyonlar için yapılacak yazılı sınavlardan yalnızca birine başvurabilecek. Yazılı sınavlar İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Antalya, Samsun, Van, Gaziantep, Diyarbakır, Trabzon, Eskişehir, Kocaeli, Kayseri, Konya, Malatya, Erzurum olmak üzere 17 farklı merkezde gerçekleştirilecek. Sözlü sınava, yazılı sınav puanı esas alınarak en yüksek puandan başlamak üzere ilan edilen pozisyon sayısının üç katı aday çağrılacak. İlan edilen pozisyon sayısı kadar asil ve yedek aday belirlenecek. Ücretin 60 lira olduğu sınavı kazananların kadrosu, idari hizmet sözleşmeli olarak yapılacak.

PTT SAAT KAÇTA AÇILIYOR?

PTT şubeleri sabah 8.30'da işlem almaya başlıyor.

PTT HANGİ GÜNLER AÇIK?

PTT şubeleri haftanın 5 günü açıktır. Merkez PTT şubeleri dışında tüm PTT'ler cumartesi günü kapalıdır. Sadece belirli bölgelerdeki PTT şubeleri cumartesi günü 13.30 kadar hizmet vermektedir. Bu saatler, kış aylarında ise 08.30/12.30 ve 13.30/16.30 şeklindedir. Saatler il ve ilçenin durumuna göre değişkenlik gösterebilmektedir. (Bazı merkezlerde 08.30/17.30 şeklinde olabilmektedir.)

PTT

Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü ya da kısa adıyla PTT, Türkiye'nin posta örgütüdür. 2013 yılı Mayıs ayında TBMM'de kabul edilen tasarı ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi haline gelmiştir.

İlk Posta Teşkilatı Tanzimat Fermanı ile yaşanan gelişmelerin sonucu olarak Osmanlı Devletinin tüm halkının ve yabancıların posta ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla Nezaret olarak 23 Ekim 1840 tarihinde kurulmuştur. İlk Postahane ise İstanbul'da Yeni Camii avlusunda Postahane-i Amire adı ile açılmış İlk memurlar Süleyman Ağa, tahsildar Sofyalı Ağyazar Türkçe dışında yazılmış gönderilerin adreslerini tercüme etmek üzere mütercim olarak atanmışlardır.

1843 yılında telgrafın icadını müteakip 11 yıl sonra ülkemizde de telgraf hizmeti başlamış, bu hizmeti disipline etmek üzere 1855 yılında ayrı bir Telgraf Müdürlüğü kurulmuştur.

1871 yılında ise Posta Nazırlığı ile Telgraf Müdürlüğü birleştirilerek Posta ve Telgraf Nezaretine dönüştürülmüştür.

1876 yılında milletlerarası posta nakli şebekesi kurulmuş, 1901 yılında ise koli ve havale işleminin kabulüne başlanmıştır.

23 Mayıs 1909 tarihinde ilk manüel telefon santralının İstanbul'da hizmete verilmesinden sonra Posta ve Telgraf Nezareti, 1909 yılında Posta, Telgraf ve Telefon Nezareti haline dönüştürülmüş, 1913 yılında da Posta, Telgraf ve Telefon Umum Müdürlüğü adını almıştır.

Cumhuriyetimizin ilk yıllarında İçişleri Bakanlığına bağlı olarak görev yapan PTT Genel Müdürlüğü 1933 yılında katma bütçeli bir idare olarak Bayındırlık Bakanlığına, 1939'da ise Ulaştırma Bakanlığına bağlanarak hizmetine devam etmiştir.

1954 Yılında Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) olan PTT Genel Müdürlüğü, 1984 yılında Kamu İktisadi Devlet Teşebbüslerinin yeniden düzenlenmesi ile ilgili olarak çıkarılan 233 sayılı KHK ile Kamu İktisadi Kuruluşu (KİK) statüsüne geçirilmiştir.

18.06.1994 tarih ve 4000 sayılı Kanun ile PTT İşletmesi Genel Müdürlüğünün, T.C. Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü ve Türk Telekomünikasyon Anonim Şirketi şeklinde yeniden yapılanması öngörülmüş olup, 24.04.1995 tarihinden itibaren T.C. Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü müstakilen çalışmaya başlamıştır.

29.01.2000 tarih ve 23948 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 4502 sayılı kanunun 24. maddesi ile "T.C. Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü" olan Kuruluşumuzun adı "T.C. Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü" (PTT) olarak değiştirilmiştir.

01.11.2011 tarih, 28102 (Mükerrer) sayılı ve KHK/655 karar sayısı ile Resmi Gazete'de yayınlanan "Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname" ile Bakanlığımız teşkilat yapısı değişmiş olup Bakanlığımız "Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı" olarak hizmetlerine devam etmektedir.

23.05.2013 tarih ve 28655 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6475 sayılı "Posta Hizmetleri Kanunu" ile Kuruluşumuz görevleri yeniden düzenlenmiş ve "Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi" adı ile yeniden yapılandırılmıştır.