Yıldızlı pikap

Mercedes-Benz, şehirlerde çok daha sık görülmeye başlayan pikap dünyasına X Serisi ile katıldı. Yeni pikap, Ekim’de Türkiye’de...

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :24 Temmuz 2017
Yıldızlı pikap

İÇİNDEKİLER

Yakın geçmişe kadar sadece ticari amaçla kullanılan pikaplar, şehirlerin bir parçası olmaya başladı. Önce çeşitli hobi sahiplerinin dikkatini çeken çift kabinli pikaplar, gittikçe daha gösterişli ve lüks hale gelmeye başladı ve büyük SUV'lara göre çok daha uygun fiyatlarıyla ailenin otomobili olarak tercih ediliyor. Araştırmalar 10 yıl içinde global pikap pazarının yüzde 43 oranında artacağını gösteriyor. Ağır ticari araç pazarının en önemli oyuncularından olan Mercedes- Benz, pikap pazarına Renault- Nissan Alliance ile işbirliği yaparak girdi. Nissan Navara temelli X Serisi, Türkiye'de satılmayan Renault Alaskan ile de kardeş. Dış ve iç tasarım Mercedes- Benz'e özel. 5340 mm uzunluğundaki X Serisi, oldukça heybetli. Türkiye'de Ekim'de satışa sunulacak X Serisi, ilk etapta 2.3 litre 163 HP ve 190 HP'lik dizel motor seçenekleriyle ithal edilecek. 2018'in ikinci yarısından itibaren 6 silindirli, 3.0 litre 258 HP'lik versiyon da satışa sunulacak. X Serisi'nde 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemi bulunuyor. Low Mod ve isteğe bağlı sunulan kilitli diferansiyel ile zorlu arazi koşullarında da oldukça yetenekli. 1.1 tonluk yükleme kapasitesi sunan X Serisi, 600 mm derinlikteki sudan geçebiliyor.



TÜRKİYE'DE PAZAR
Türkiye'de 8 marka pikap pazarında rekabet ediyor. Bu markaların 2017'nin ilk 6 ayındaki satış rakamları incelendiğinde, Toyota'nın lider olduğu görülüyor.

Toyota Hilux 2.054
Nissan Navara 1.394
Mitsubishi L-200 1.329
VW Amarok 1.288
Isuzu D-Max 1.018
Ford Ranger 986
Fiat Fullback 313
Ssangyong Korando 112

HEDEF YÜZDE 10
Türkiye'de pikap pazarı 20 bin adedin üzerine çıktı. Birkaç yıl içerisinde pazarın 30 bin adedin üzerine çıkacağı tahmin ediliyor. Mercedes-Benz Türk, X Serisi ile pikap pazarında yaklaşık yüzde 10 paya ulaşmayı hedefliyor. Bu da en azından 2018 yılı için 2 bin adetlik satış hedefi anlamına geliyor.