AYNI YARIŞ, 2. START
Yarış ikinci kez başladığın Lewis Hamilton tecrübesini konuşturdu ve liderliği geri aldı. Ancak Verstappen 'yarınlar yokmuşçasına sürmek' modunu çoktan açmıştı bile. Verstappen ikinci virajda pist dışına taşarak, Hamilton'dan yerini geri aldı. Momentum kaybeden Hamilton, Esteban Ocon'a da geçildi. Ancak asıl gözümüzü çevirmemiz gereken yer arka sıralar… Verstappen'in takım arkadaşı Sergio Perez, Ferrari piloto Charles Leclerc ile bir temas yaşadı ve spin attı. Baştan bu yana söylediğim gibi pist bu kadar darsa, domine etkisi çabuk etki gösterir. Nitekim öyle de oldu. Perez'i görünce yavaşlayan Williams pilotu George Russell'a, Haas'ın çaylağı Nikita Mazepin ona çarptı. Artık elimizde 4 adeta DNF olmuş pilot, çıkan 2. Kırmızı bayraklar vardı. Alın size kaos…
VUKUAT 3: HAMDİ BEY'İN TEKLİFİ P3
Az önce yukarıda belirtmiştim Verstappen ikinci virajda pist dışına taşarak, Hamilton'dan yerini geri aldı.' diye. İşte bu cezalandırılması gereken bir durum. Evet ama bu şekilde mi tartışılır. Çünkü belki de, Formula 1 tarihi 'Var Mısın Yok Musun' minvalindeki böylesi bir pazarlığı ne görmüştür ne de duymuştur. Belki de kapalı kapılar ardında görmüştür ama biz sporseverlerin bundan haberi yoktu en azından. Hamilton'ın önünü kesen Verstappen için milyonların önünde pazarlık yapıldı. Red Bull, yarış masasına, o sırada Verstappen'in ardında olan Fransız Alpine pilotu Esteban Ocon'a P1'ı bırakmayı ve P2'ye yerleşmeyi teklif etti. Evet yanlış duymadınız teklif etti. Sonrası daha büyük skandal. Çünkü yarış direktörünün teklifi 'hayır, Lewis Hamilton'ın ardına geçeceksiniz yani P3' Evet sevgili okuyucu, bu gözler bunu da gördü. Nitekim böyle de oldu. Yarışa 3. kez start verildiğinde, gridin ilk üçlüsü Esteban Ocon, Lewis Hamilton ve Max Verstappen'di. FIA büyük bir kaosun fitilini ateşlediğin biliyor muydu peki? Tabi ki de, amaç buydu zaten…
VUKUAT 4: AYNI YARIŞ, 3. START, SANAL GÜVENLİK ARACI
Yarış 3. kez başladığında Verstappen öylesine enfes bir start aldı ki, adeta tereyağından kıl çeker gibiydi. Kafayı yakmış bir Max Verstappen'in her an, her şeyi yapabileceğini artık hepimiz biliyoruz değil mi? Lewis Hamilton, Ocon'u geçti. İki şampiyonluk adayı pistte var olma mücadelesi verirken bu kez yine gerilerde bir temas ortalığı birbirine soktu. AlphaTauri çaylağı Yuki Tsunoda ve tecrübeli Alman pilot Sebastian Vettel'in yaşadığı temas sonrası dağılan parçalar ortalığı ana baba gününe çevirdi. Burada da Suudi yetkililerin F1 konusunda tecrübesizliği ortaya çıktı. Pist temizlenemedi ve bu kez de sanal güvenlik aracı devreye girdi. Hatta İspanyol pilot Fernando Alonso, pistte parçalar olduğunu ve tehlike saçtığını söyledi takım telsizinden. Yarış direktörlüğü yerine bunu bir pilotun dile getirmesi ne kadar makul? Birileri başlarda gerçekten 'yarış sıkıcı olacak' demişti değil mi?
GECENİN OLAYI '38. TUR' : MAX Mİ HAKLI YOKSA LEWIS Mİ?
Yarış dediğimiz şeyi, Suudi Arabistan'da sadece son 15 tur izledik desem, haksız sayılmam. Sanal güvenlik aracı periyodundan sonra Hamilton'a ilk atak şansı 37. turda geldi. DRS ile genç Hollandalı'yı sıkıştıran Hamilton, Verstappen'in geç bir frenajla dışarıdan gelip yerini korumasıyla yine rakibinin ardında kaldı.
Bu olay sonrasında Mercedes, FIA ile iletişime geçti ve Verstappen'in yerini geri vermesini istedi. Bu istek Red Bull cephesinden de kabul gördü. Yerini, Hamilton'a bırakacak olan Verstappen son viraj öncesinde yavaşladı. Planı DRS bölgesinde yol verip, DRS avantajıyla Hamilton'ı yeniden geçmekti kuşkusuz. Ancak Verstappen'in, DRS avantajı kazanmasını haklı olarak istemeyen Hamilton durmayınca, Verstappen'e arkadan çarptı ve kanadı hasar aldı. Verstappen, Hamilton ile olan farkı 2 saniyeye çıkarsa da, yerini Hamilton'a verdi. Verstappen'e yarış sonrası, 10 saniye zaman cezası verildi ama sıralama değişmedi.
Lastikleri iyice biten Verstappen, Hamilton'la arayı kapayamadı. Tabi bu sırada kırık kanadıyla Hamilton peş peşe fastest lap atıyordu. Büyük Britanyalı pilot damalı bayrağı ilk gören isim olurken, şampiyona lideri Verstappen ile puanlarını eşitledi. Yani şampiyon Abu Dabi'de belli olacak.
Gecenin olayına gelecek olursak; Hamilton, Verstappen'e bilerek çarptığı yönündeki iddiaları biraz da olsa doğrular nitelikte bir açıklama yaptı yarış sonrasında. Verstappen'e avantaj vermek istemediğini belirten Hamilton '"Olay çok açık değildi ve bana bilgilendirme yapılmadı. Max'ın bana DRS çizgisinden önce yer verip, DRS avantajını almak istemesi çok belliydi. Bu bir taktikti." Dedi.
Bir yanda ilk şampiyonluğunu almak için didinen 24 yaşındaki gencecik bir pilot, diğer bir yanda da 8. Şampiyonluğunu alıp Formula 1 tarihinde kırılmamış bir rekora imza atmak isteyen, tecrübeli bir pilot var. Puanlar bu denli denkken, şartlar bu kadar denkken bu tür reaksiyonlar oldukça normal geliyor bana. Peki Lewis Hamilton, Verstappen'in yanından geçebilir miydi? Geçebilirdi. Peki Max Verstappen başka bir alanda daha makul şartlarda yer verebilir miydi? Verebilirdi. Ama şampiyonluk bu kadar yakınken neden versinler, soruyorum. Buradaki tüm kaosun çetelesinin tek bir sorumlusu var, FIA. Şampiyonu son yarışa bırakmak, gelirleri artırmak için minik dokunuşlar dizayn eden FIA gecenin hem suçlusu hem de kazananı.
EN SON 1974
Son yarışa kafa kafaya puanlarda gitme durumu en son 1974 yılında yaşanmış; Clay Regazzoni - Emerson Fittipaldi. Kazanan ise Mclaren pilotu, Emerson Fittipaldi… 2021 sezonunun şampiyonu ise 12 Aralık 2021'de belli olacak. Verstappen ile Hamilton'un puanları 369.5. Öte yandan markalar puan sıralamasında Mercedes 587.5 ile zirvede. İkinci sırada 559.5 puanla Red Bull, üçüncü sırada ise 307.5 puanla Ferrari yer alıyor.
12 Aralık günü damalı bayrağı ilk gören isim şampiyon olacak. Ancak 2 isimden hangisi şampiyon olursa olsun tarihe geçecek. Eğer Lewis Hamilton şampiyon olursa, 8. Kez dünya şampiyonu olacak ve ilk kez bunu başaran F1 pilotu olacak. Öte yandan Max Verstappen şampiyon olursa, uzun yıllardır süregelen Lewis Hamilton serisini yıkmış olacak. Kim bilir belki de bizler de böylece yeni bir dominasyonun, yani Max Verstappen dominasyonuna 'merhaba' demiş olacağız.