Son dakika: İnstagram, WhatsApp, Facebook çöktü mü? Erişim neden sağlanamıyor?

Son dakika haberi... Sosyal medya platformların Instagram, Facebook ve WhatsApp'ta saat 13.50 itibarıyla erişim sorunu yaşanıyor. Avrupa üzerinde yaygın olarak görülen erişim sorunu, Türkiye'de İstanbul ilinde etkili oluyor. Peki, Instagram, Facebook ve WhatsApp çöktü mü? Erişim neden sağlanamıyor?

Gençler arasındaki popüleritesini hiç kaybetmeden büyümeye devam eden sosyal medya platformu Instagram ile Facebook ve WhatsApp'ta erişim sorunu yaşanıyor. Saat 13.50 itibarıyla erişim sorunu yaşayan vatandaşlar internet üzerinden 'Instagram, Facebook ve WhatsApp çöktü mü?' sorularına yanıt aramaya başladı. Peki, Instagram, Facebook ve WhatsApp'a neden girilemiyor? İşte detaylar...

INSTAGRAM ERİŞİM SORUNU

Canlı arıza haritası üzerinde yer alan bilgiye göre, Instagram, Facebook ve WhatsApp sorunu yoğunluk olarak Milano, Venezia, Floransa, Roma, Napoli bölgelerinin yanı sıra Dubai'de de görülüyor. Türkiye'de ise İstanbul başta olmak üzere Ankara ve bazı illerde de sorun yaşanıyor.

Erişim sorununun neden yaşandığı konusunda herhangi bir açıklama yapılmazken, sorunun sunucuların aşıma uğradığı için yaşandığı tahmin ediliyor.

INSTAGRAM HAKKINDA

2010 tarihinde Kevin Systorm ve Mike Krieger tarafından kurulan ve ilk olarak Burbn ismiyle piyasaya çıkan İnstagram, dünya çapında 500 milyon kullanıcıya sahiptir.

Şirketin ortaklarından Kevin, kullanıcıların yer bildirimi yapmasına yarayan Foursquare adlı uygulamadan çok etkilenmiştir. Bunun biraz daha farklılaştırılarak kullanılabileceğini düşünen genç adam, fotoğraf ekleme özelliğini de kullanarak Burbn adlı uygulamayı kullanıcıların beğenisine sunmuştur. Uygulama, kullanıcıların belirli lokasyonlarda check in yapması, gelecek check in'lerini planlaması, arkadaşlarıyla buluşması karşılığında puan kazanması ve bu buluşmalarda çektiği fotoğrafları paylaşması üzerine kurulu olarak ortaya çıkmıştır.

Uygulama bir süre boyunca kullanıcılar tarafından kullanılmış, fakat uygulama geliştiricisi Kevin bir türlü istediği başarıyı elde edememiştir. Fakat tüm olumsuzluklara rağmen Kevin sürekli olarak uygulamayı geliştirmeye devam etmiş ve sonunda kendisine yol arkadaşı olarak Mike Krieger'ı almıştır.

İkili, bir dizi araştırmanın ardından kullanıcıların kullanım alışkanlıklarını analiz etmiş ve ilginç bir detaya erişmişlerdir. Çünkü kullanıcılar yer bildirim özelliğini hiç kullanmazken, fotoğraf paylaşımını aktif olarak kullanıp devasa bir kullanım verisine işaret etmiştir.

Bu veri onların bundan sonraki hayatına şekil verirken, sosyal medyaya da yeni bir platform kazandırmaya imkan tanımıştır. Kevin ve Mike bu veriden faydalanarak 2010 yılında, sadece fotoğraf paylaşımı için kullanılabilecek, filtreler ile şekil verilebilecek bir uygulamayı, yani İnstagram'ı ortaya çıkarmıştır.

Burbn ile yaşanılan aksiliklerden derledikleri deneyimi İnstagram'a aktaran ikili, 2012 yılında şirketi 1 milyar dolara Facebook'a satmıştır. Facebook satın almadan önce yaklaşık 30 milyon kullanıcısı olan sosyal medya platformu, satın almanın ardından geçen 4 yıllık sürede 500 milyon kullanıcıya sahip olmuştur.

FACEBOOK HAKKINDA

Temel noktası insanların başka insanlarla iletişim kurması üzerine olan Facebook, 4 Şubat 2004 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri'nin Kaliforniya eyaletinde sanal dünyaya sistemini açmıştır. Çıkış amacı tamamiyle Harvard Üniversitesi içerisindeki sosyal ilişkileri kuvvetlendirmek amaçlı olsa da Facebook'un büyüme ivmesi 2006 tarihi itibariyle kurucusu Mark Zuckerberg'in kontrolünden çıkmıştır.

Önce Harvard, Boston ve Ivy Ligi bölgesindeki okullarda okuyan öğrencilerinin tamamının üye olduğu Facebook, 11 Eylül 2006 tarihinde tüm kullanıcılara kullanıma sunulmuştur. Sisteme katılan kullanıcılar, lise, çalışma yerleri ve yaşadığı yerlere göre gruplara katılımda bulunabiliyorken, sistemin geliştirilmesi ve hemen hemen her ülkeye özel dil desteği sunması, sosyal medyada bir milat yaratan Facebook'un çığ gibi büyüyen milyonlarca kullanıcısının oluşmasına imkan tanımıştır.

Facebook, istatistiklere göre ülkemizde ve dünya üzerinde en çok ziyaret edilen üçüncü (1.Google, 2.Youtube) site olarak ilan edilmiştir.

1 milyar 500 milyon civarı kullanıcıya sahip olan Facebook, tüm gelirini reklam ile elde etmektedir.

Facebook ismini "paper facebooks"tan alır. Bu form, Amerikan üniversitelerinde okulların öğrencilerine, öğretmenlerine ve çalışanlarına doldurttuğu, onları tanıtan bir formdur. Facebook'un mavi renkte olması ise kurucusu Mark Zuckerberg'in renk körü olmasından kaynaklıdır. Toplam 40 milyar dolarlık bir bütçeye sahip olan Facebook; İnstagram, Whatsapp, Oculus VR ve PrivateCore şirketlerinin de sahibidir.

WHATSAPP HAKKINDA

WhatsApp, 2010 yılının Ocak ayında piyasaya sürülen, akıllı telefonlar için sesli ve görüntülü mesajlaşma uygulamasıdır. Android, BlackBerry, iOS, Windows Phone platformlarında hizmet veren WhatsApp, dünya genelinde 1 milyardan fazla kullanıcıya sahiptir.

2G, 3G, 4G veya Wi-Fi ile çalışma özelliğine sahiptir ve kullanıcılar birbirine yazılı mesajdan hariç olarak; fotoğraf, video, ses, ücretsiz arama ve belge gönderebilir.

Şirket Biran Acton ve Jan Koum tarafından ABD'de Kaliforniya eyaletindeki Santa Clara kentinde kurulmuştur. Kısa süre içinde büyük bir kullanıcı sayısına ulaşan WhatsApp, dünyada kayıtlı kullanıcı sayısı bazında en yüksek olan siber hizmetler arasında adını yazdırmıştır.

WhatsApp'ın popülaritesinin artmasıyla birlikte sosyal medya şirketi Facebook tarafından 4 Milyar dolar nakit para, 12 milyar dolar hisse senedi ve 3 milyar dolar sınırlandırılmış hisse senedi olmak üzere, 19 milyar dolar karşılığında satın alınmıştır.

Web WhatsApp özelliği ile birlikte internet tarayıcıları ve masaüstü programıyla da kullanıcılarına hizmet sunan WhatsApp, 06 Nisan 2016 itibariyle uçtan uca şifreleme özelliği ile kullanıcılarına yüksek güvenlikli mesaj koruma sistemini sunmuş ve tüm konuşmaları güvenli hale getirmiştir.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.