Bir hesabın;
- Sessize alınması
- Engellenmesi
- Takipten çıkılması
- Spam olarak bildirilmesi, hesabın ve attığı tweetlerin görünürlüğünü azaltıyor.
Twitter'ın hesapları, paylaşımlarına göre gruplandırıldığı ve paylaşım içeriklerinin değişmesi durumunda tweetlerin görünürlüğünü azalttığı ortaya çıktı.
Daha önce görünürlüğe olumlu etkide bulunduğu varsayılan ama görünürlüğü düşürdüğü ortaya çıkan durumlar:
- Birden fazla dilde tweet atmak
- Tweet içeriğinde farklı diller kullanmak
Algoritmanın şu etiketleri barındırdığı açıklandı:
- "DoNotAmplify (Yükseltme)
- CiviIntegrityMisinfo (Sosyal Bütünlük Yanlış Bilgi)
- GenericMisInfo (Genel Yanlış Bilgi)
- DoNotPublicPublish (Halka Açık Yayınalama)
- UkraineCrisisTopic (Ukrayna Krizi) vb.
Tamamen kendi kontrolünde olan bu etiketler vasıtası ile Twitter, yayılıma müdahale ediyor. Ancak bu etiketlere ilişkin de detay bilgiler verilmiyor.
Yine açıkça Blacklist etiketlemesi ile tweetlerin etkileşimine müdahale edildiği görünüyor. Blacklist içeriğinin nasıl oluşturulduğu noktasında da bilgi mevcut değil.
Algoritmaya dair verilen bilgiler, Twitter'ın seçimler için özel çalışma yaptığını ortaya koyuyor. Brezilya, Fransa, Filipinler ve ABD seçimleri için şu anda işlevi olmayan etiketler üretilmiş.
Twitter isimlendirme sistemi, bu etiketlemenin yalan haberlere müdahale etmek için üretildiğini gösteriyor ama yalan haberlerin nasıl tespit edildiği, kim ya da kimlerin burada karar verici olduğu tamamen belirsiz.