Güzelliğin zamanı geçmesin!

Kadınlar tarihi geçmiş kozmetik ürünleri atmaya kıyamıyor! Raf ömrü dolmuş makyaj malzemeleri ciltte kaşıntı başta olmak üzere enfeksiyonlara yol açıyor...

Güzel ve bakımlı olmak isteyen kadınlar dikkat! Kullandığınız tarihi geçmiş kozmetik ürünler sağlığınızdan ediyor. Öyle ki, her şey gibi makyaj malzemelerinin de bir kullanım süresi var. Ancak kadınlar süreye bakmıyor, hatta ömrü 1 yıl olan göz farını 6 yıl kullanıyor. 2 yıllık ruju 4 yıl, 1 yıllık fondöteni 3 yıl kullanan kadınlar sağlıklarını riske attıklarını bilmiyor. 6 aylık kullanım süresi olan maskara ise genellikle 2 yıl boyunca makyaj çantasındaki yerini koruyor. 2 yıllık pudralar ise 3 yıl kullanılıyor. Tarihi geçen bu ürünlerin yol açtığı bakteriler ve toksinler çok ciddi hastalıklara yol açıyor.
CİLDİ BOZUYOR
Medipol Üniversitesi Hastanesi Deri ve Zührevi Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Mustafa Özdemir,
"Kullanma süresi geçmiş ürünler ciltte kızarıklık, kaşınma, yanma, su toplama gibi bulgulara neden olan alerjik veya irritan kontakt dermatite neden olabilir" uyarısında bulunuyor. Ayrıca ciltte çeşitli mikrobiyal enfeksiyonların da yaşanacağını söyleyen Prof. Dr. Özdemir, şöyle devam ediyor: "Saklama ve kullanma şartlarına uymama veya hijyenik şekilde kullanmama da cilt sağlığını bozuyor. Kozmetik ürün kullanımı sırasında cildinde beklenmedik kızarıklık, kaşınma, yanma gibi şikayetler ortaya çıkarsa en kısa sürede doktora gitmek gerekir."
PAO İŞARETİNE BAKIN
Kozmetik ürünlerin son kullanım tarihleri üzerinde belirtiliyor. Açıldıktan sonra ürünün ömrünü gösteren PAO işaretine de bakmak gerekiyor. Bu işaret kapağı açık kavanoz resminin içinde sayı ve 'M' harfinden oluşuyor. '3M' yazıyorsa bu ürünün açıldıktan sonra 3 ay içinde tüketilmesi gerektiği ifade ediliyor.
2 HAFTADA BİR YIKAYIN
Kozmetik ürünlerinin tıpkı kıyafetler gibi düzenli olarak temizlenmesi gerekiyor. Ürünlerin ömürlerinin uzatılması için şu tavsiyelere kulak verin:
* Fırçaları 2 haftada bir yıkayın. Süngerleri ise her kullanımdan sonra mutlaka yıkayın.
*
Kullandığınız ürünü açık bırakmayın.
* Fırçaları nemli havlu gibi yerlerin üzerine koymayın.
*
Ürünler, aşırı sıcağa maruz kalmamalı. Aynı zamanda kozmetik ürünler, banyo gibi nem oranının yüksek olduğu yerlerde de bırakılmamalı.
* Göz kalemlerini düzenli olarak kalemtıraşla açın. Böylece üzerinde bakterilerin oluşumunu ve olası göz enfeksiyonlarını engellemiş olursunuz.
*
Kozmetik malzemelerini kullanmadan önce mutlaka ellerinizi yıkayın.
* Makyaj malzemelerinizi başkalarıyla paylaşmayın.
*
Rengi ve kokusunda herhangi bir değişiklik fark ettiyseniz hemen atın.
* Ürünü aldığınız tarihi hatırlamıyorsanız, bir daha kullanmayın.
BOZULDUĞU NASIL ANLAŞILIR?

FONDÖTEN: Kıvamı eskiye oranla daha koyudur, uygularken topakçıklar oluşur, renginde ve kokusunda değişiklikler meydana gelir. Fondöteninizin uzun ömürlü olmasını istiyorsanız her kullanımdan sonra ağzını silin ve sıkıca kapattığınızdan emin olun. Sıcak ve nemden koruyun.
RİMEL: Kurur ve zor sürülür. Göz sağlığınız için kurumuş bir rimeli asla sulandırarak kullanmayın.

RUJ:
Renk ve kokuları değişir, yumuşar ve yağlanır.
OJE: Akıcılığını yitirip koyulaşır, renk verici madde solüsyondan ayrılıp şişenin dibine çöker, rengi değişir.
HANGİ ÜRÜNÜN ÖMRÜ NE KADAR?
Oje: 36 ay
Göz farı: 12 ay
Ruj: 24 ay
Maskara: 6 ay
Fondöten: 12 ay
Allık: 18 ay
Eyeliner: 6 ay
Göz kalemi: 24 ay
Kapatıcı: 8 ay
Pudra: 24 ay
Dudak kalemi: 1 yıl



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.