MEB bursluluk sınav sonuçlarını açıkladı! İOKBS sonuçları nasıl sorgulanır? Bursluluk sınavı sonuçları sorgulama

Yüz binlerce öğrencinin girdiği bursluluk sınavı (İOKBS) ile ilgili MEB bir açıklama yayınladı. Yapılan açıklama sonrası öğrenciler İOKBS sonuçları açıklandı mı? Bursluluk sınavı sonuçları açıklandı mı? İOKBS sonuçları nereden sorgulanır? gibi aramalar yapmaya başladı. İşte İOKBS ile ilgili detaylar...

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :18 Temmuz 2018 , 00:00 Güncelleme Tarihi :18 Temmuz 2018 , 18:48
MEB bursluluk sınav sonuçlarını açıkladı! İOKBS sonuçları nasıl sorgulanır? Bursluluk sınavı sonuçları sorgulama

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bursluluk sınav sonuçlarının açıklandığı MEB ODSGM resmi web sitesinde yayınladığı duyuruldu. 12 Mart'ta başlayan süreç, 18 Temmuz'da sona ererken, kurum tarafından bundaki işlemlerin nasıl yapılacağı açıklandı. Sınav değerlendirmesi sonra veli isterse sonucu itiraz edebilme hakkına sahip. MEB sınav sonucu itirazı nasıl gerçekleşir? Kurum tarafından yayınlanan 8 maddelik bilgilendirme haber içeriğinde… İşte yayınlanan sınav sonuçlar sorgulama sayfası.

BURSLULUK SINAVI SONUCU SORGULAMA SAYFASI (MEB İOKBS PYBS SORGULAMA)

3 Haziran 2018 tarihinde saat 10.00'da sınava giren öğrenciler, sınavdan 45 gün sonra hem MEB'in resmi web sayfasından hem ÖDSGM (Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü) sayfasından öğrenebiliyor. Sonuçlar kurum tarafından 18 Temmuz 2018 tarihinde açıklandı. Veliler kurumun sorgulama sayfasına girerek sonuçları inceleyebiliyor.

SINAV SONUÇLARI SORGULAMA SAYFASINA GİTMEK İÇİN TIKLAYINIZ

MEB SINAV SONUCUNU AÇIKLAMADAN ÖNCE NEYE DİKKAT EDİYOR?

Kurumun en hassas olduğu konulardan bir tanesi 'yaptığı sınavların değerlendirilmesi' oluyor. Yayımlanan kılavuzda kurumun değerlendirmesi özetle; sınav kağıtları optik okuyucudan geçiyor; öğrencin girdiği sınava dair tüm soruların doğru sayısı ve yanlış sayısı belirlenir. Ham puan üzerinden yanlış cevap sayısının üçte biri, öğrencin doğru yaptığı sayıdan çıkartılır. Genel ortalama bulmak için, sınava giren tüm öğrencilerin ham puanlarının toplamı belirlenir ve sınava giren öğrenci sayısı üzerinden bölünür. Standart sapma(puanları yükseltecek veya azaltacak sistem) test ortalamaları ile sınava giren öğrenci sayısı kullanılarak her testin standart sapması kurum tarafından araştırılır.

BURS KAZANAN ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ NASIL GERÇEKLEŞECEK?

3 Haziran'da sınava giren öğrenci bursu kazanması durumunda, işlemler okul müdürlükleri tarafından yapılıyor. Öğrenci o seneye dair burs işlemlerini "e-burs modülü" üzerinden gerçekleştirebiliyor.

DİKKAT! MEB BURSLULUK ÜZERİNDEN UYARIYOR

Bursu kazanan öğrencinin bursu kesilmesi durumu "Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği"nin 18 inci Maddesi"ne göre yapılıyor. Peki 18'inci madde nedir? Yönetmelikte yayınlanan 18'inci madde: Nakli yapılan yatılı öğrencinin yatılılığı, yerleşim birimindeki pansiyonlarda açık kontenjan bulunmaması hâlinde öğrencinin yatılılığının sona ereceği hükme bağlanmıştır.

BURSLULUK SINAV SONUCU İTİRAZI NASIL YAPILIR?

Sonuçlar açıklandıktan sonra veli sınav sonucuna itiraz hakkına sahiptir. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan bilgiye göre, veli şu şekilde itiraz edebiliyor:

a. Sorulara, cevap anahtarlarına ve sonuçlara yapılacak itirazlar, soruların, cevap anahtarlarının Bakanlıkça yayımlanmasından itibaren en geç 5 (beş) takvim günü içerisinde ÖDSGM resmî internet sayfasında yayımlanan sınav itiraz bölümünden elektronik olarak veya yazılı olarak ÖDSGM'ye yapılabilecektir.

b. Elektronik ortamda yapılan itirazların incelenebilmesi için T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası şubelerinden herhangi birine, "Kurumsal Tahsilât Programı" aracılığıyla 20 TL (KDV dâhil) yatırılması gerekmektedir.

c. 6/1/1982 tarihli ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 20/B maddesi uyarınca, sorulara ve cevap anahtarına yapılacak itirazlar, soruların ve cevap anahtarlarının http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanmasından itibaren başlayan 10 (on) günlük dava açma süresini durdurmamaktadır.

ç. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 20/B maddesi uyarınca, sonuçlara yapılacak itirazlar, sonuçların http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanmasından itibaren başlayan 10 (on) günlük dava açma süresini durdurmamaktadır.

d. Faksla yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır. (Faks üzerinden işlemler önceki yıllarda kalkmıştır, MEB önceki tarihlerde duyuru olarak ilan etti.)

e. İtirazların incelenmesi için öğrenci velisi tarafından MEB Döner Sermaye İşletmesi'nin T.C. Ziraat Bankası Başkent/ANKARA Şubesi, Türkiye Vakıflar Bankası Ankara Merkez Şubesi ve Türkiye Halk Bankası Küçükesat /ANKARA şubelerinden herhangi birine, "Kurumsal Tahsilât Programı" hesabına 20 TL (yirmi TL KDV dâhil) yatırılması gerekmektedir. Ücret yatırıp itiraz başvurusu ile birlikte banka dekontu/ATM işlem fişi göndermeyen adayların başvuruları dikkate alınmayacak ve cevaplanmayacaktır.

f. İtirazların cevaplanmasındaki süre için ÖDSGM'ye gelen evrak kayıt tarihi dikkate alınacaktır.

g. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile öğrencinin T.C. kimlik numarası belirtilmeyen, banka dekontu/ATM işlem fişi eklenmemiş, imza ve adresleri olmayan dilekçeler dikkate alınmayacaktır.

BURSLULUK KONTENJAN DAĞILIMI NASIL YAPILIYOR?

1) Her yıl tespit edilen parasız yatılılık veya bursluluk kontenjanlarının;

a) %10'u Kanunlarla Özel Hak Tanınan Öğrencilere,

b) %5'i Bakanlığa bağlı resmi okul veya kurumlarda kadrolu veya sözleşmeli olarak çalışan, emekli olan ya da vefat eden öğretmenlerin öğrenci olan çocuklarına,

c) %5'i ailesinin oturduğu yerleşim biriminde ortaokul, özel eğitim ortaokulu veya imamhatip ortaokulu bulunmayan öğrencilere,

ç) %80'i (a), (b) ve (c) bentleri dışındaki diğer öğrencilere ayrılır.

(2) Birinci fıkradaki kontenjanlardan; (a) ve (c) bentlerinde belirtilen kontenjanların dolmaması halinde kalan kontenjan diğer öğrencilere ayrılan %80'lik kontenjana ilave edilir.

Öğretmen çocuğuna ayrılan %5'lik kontenjanın dolmaması halinde ise kalan kontenjan öğretmen dışındaki Bakanlık merkez, taşra ve yurtdışı kadrolarında çalışan diğer eğitim personelin çocukları için kullanılır, buna rağmen dolmaması halinde kalan kontenjan %80'lik kontenjana ilave edilir.

Başvuru şartları altındaki tüm maddeler için verilen beyanlar ve belgeler okul müdürünün, ilgili müdür yardımcısının veya görevlendirilen bir müdür yardımcısının

başkanlığında, en az 2 (iki) üye öğretmenden oluşan bir komisyon oluşturulacaktır. Bu komisyon tarafından, maddî durumları 2016 Malî Yılı için tespit edilen miktarı geçmeyen ve kontenjanla ilgili durumunu belgelendiremeyen öğrencilerin başvurularının incelenip gerekli düzeltmelerin yapılmasından sonra "diğer öğrenci" kontenjanından müracaatları sağlanacaktır.

ÖĞRENCİ VELİSİ VE OKUL MÜDÜRLÜĞÜNÜN DİKKATİNE

1. Bu e-kılavuz 17/10/2016 tarihli ve 2016/9487 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği" ve Eylül 2016 tarihli ve 2708 sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Merkezî Sistem Sınav Yönergesi" hükümlerine göre hazırlanmıştır.

2. İlköğretim ve ortaöğretim kurumları bursluluk sınavına (İOKBS) başvurmuş olan öğrenciler, bu kılavuzda yer alan hükümleri ve ilgili mevzuatta belirtilmiş olan hususları kabul etmiş sayılır.

3. Başvuru şartlarını taşımadığı hâlde sınava girerek bursluluk hakkı kazanan öğrenciler bursluluk hakkından yararlanamaz, sınav sonucu açıklandıktan sonra başvuru şartları ile ilgili geriye dönük düzeltme işlemi yapılamaz ve öğrenci velisi ile okul müdürlükleri düzeltme talebinde bulunamaz.

4. Okul müdürlükleri bünyesinde kurulan komisyonlar idari ve malî açıdan sorumlu olduklarından, burslulukla ilgili belgeleri dikkatlice inceleyecektir. Belgelerin eksik ve yanlış olmaması için öğrenci velilerine rehberlik ederek başvurmak istediği kontenjana ilişkin belgelerini tamamlayan öğrencilerin işlemleri yapılarak "2018 İOKBS ADAY BAŞVURU BİLGİLERİ FORMU" komisyon üyeleri tarafından imzalanacaktır.

5. İOKBS'yi kazanan öğrencilerin bursluluğa yerleştirilmeleri için belirtilen tarihlerde başvuru

yapmasından öğrenci velisi, bilgilendirme ve elektronik onaylamadan ise okul müdürlüğü

sorumludur.

6. İOKBS'yi kazanan öğrencilerin bursluluğa yerleştirilmelerine ilişkin bu e-Kılavuzda yer alan kurallar, bu Kılavuzun yayım tarihinden sonra yürürlüğe girmiş olan yasama, yürütme ve yargı kararları gereğince değiştirilebilir. Böyle durumlarda izlenecek yol, Bakanlıkça belirlenir ve kamuoyuna duyurulur.

7. Yukarıda belirtilen hususlarda oluşabilecek herhangi bir hata durumunda Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü (ÖDSGM) sorumlu değildir.

8. Emekli öğretmenlerin bilgilerinin MEBBİS kayıtlarında yer almaması durumunda başvuru süresi içerisinde emekli olduklarına dair belgeyle birlikte il/ilçe Millî Eğitim Müdürlüklerine başvurarak durumlarını MEBBİS kayıtlarına işletmeleri gerekmektedir.