Google'ın Doodle'ı Bauhaus Akımı nedir, Bauhaus ne demek? Bauhaus'un 100. yıl dönümü Doodle oldu!

Google'ın yeni Doodle'ı insanların dikkatini çekti. Şimdi insanlar internette Bauhaus Akımı nedir, Bauhaus ne demek sorularına yanıt arıyor. İşte Bauhaus Akımı ile ilgili detaylar...

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :12 Nisan 2019 , 00:30 Güncelleme Tarihi :12 Nisan 2019 , 02:16
Google’ın Doodle’ı Bauhaus Akımı nedir, Bauhaus ne demek? Bauhaus’un 100. yıl dönümü Doodle oldu!

Google'ın 12 Nisan 2019 tarihinde Doodle'ına eklediği özellik insanların dikkatini çekti. Binlerce kişi Doodle'da yer alan Bauhaus Akımı nedir sorusuna yanıt arıyor. Peki, merakla araştırılan Bauhaus Akımı ne demek? İşte Bauhaus Akımı'na dair detaylar...

BAUHAUS AKIMI NEDİR?

Bauhaus 20. yüzyılda mimari, tasarım, sanat alanlarında yeni akımlar yaratmış bir okuldur. Kurulduğu zaman dünyanın en seçkin ve çağdaş mimarlarını, sanatçılarını, bir araya getirerek, yalnızca bir eğitim kurumu yaratmamış, aynı zamanda bir üretim merkezi ve tüm bunların konuşulup tartışıldığı bir yer haline gelmiştir.

BAUHAUS NEDİR?

Bauhaus mimaride olduğu kadar endüstriyel tasarım ve şehir planlama gibi konularda yenilikler getirmiş, yeni bir mimari akım yaratarak, sanatın tüm dallarını etkilemiştir.

Bauhaus'un kuruluşundaki ilk hedef kombine bir mimarlık okulu, zanaat okulu ve güzel sanatlar akademisi yaratmaktı. Savaş sonrası Gropius'a göre yeni bir mimari stil başlamalıydı. Daha fonksiyonel, ucuz ve kalıcı ürünlerin üretildiği bir stil. Böylece Gropius sanat ve zanaatı birleştirerek, fonksiyonel ve sanatsal ürünler yaratmak istiyordu.

Bauhaus'a göre mimarlık, ressamlık, heykeltıraşlık ve zanaatkârlık iç içe olmalıydı. Walter Gropius; sanatçıyı, zanaatkarın yücesi olarak görürdü.

Bauhaus'un en temelinde sanatsal ve uygulamalı öğretim yatıyordu. Her öğrenci kendi seçtiği çalışma atölyesine katılıp bitirdikten sonra, mecburi hazırlık kursunu tamamlamak zorundaydı. Böylelikle temel zanaat bilgisi, tasarım parametreleri ve uygulama bir araya getirilmişti.

Makina Bauhausçular tarafından pozitif bir eleman olarak değerlendiriliyordu. Bu sebeple endüstri ürünleri tasarımına da önem veriyorlardı.

Temel tasarım dersi fikri ilk burada oluşmuş ve günümüzde dünyadaki çoğu mimarlık okullarınca benimsenmiştir.

Bauhausta nesnel yaklaşım benimsenmişti. Okula gelen öğrencilerin öğretmenlerini, birini ya da bir stili taklit etmeleri yerine kendi yollarını bulmaya teşvik ediyorlardı.