Çarşı karıştı

Eklenme Tarih 14 Şubat 2015

Hüseyin Aydın'ın sürpriz çıkışı sektörü karıştırdı. Bankalar şimdi 'masraf mı, müşteri mi' tartışması yapıyor. Tüketici ise bekliyor

İki
gündür manşetlerimize Bankalar Birliği Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın dosya masraflarıyla ilgili, "Bu masrafları doğrudan ödeyeceğiz, mahkeme masrafları daha çok tutuyor" şeklindeki açıklamalarını çıkartıyoruz. Çünkü bu açıklamalar bankacılık sektöründe bir ezberi bozdu. Bizim yıllardır savunduğumuz bir gerçeği de ortaya çıkardı: "Bankaların aldığı birçok ücret ve komisyon haksızdır. Hatta mahkeme ve Yargıtay kararları olduğu için de hukuksuzdur. Dava açan binlerce insan bu paraları geri almaktadır."

Aslında Hüseyin Aydın'ın bu 'cesur' çıkışı vatandaşın bankalara karşı yıllardır sürdürdüğü mücadeleden zaferle ayrıldığını da gösteriyor.
Neredeyse tüm davaları kazanan vatandaşlar, şimdi bankaların geri adım atmasıyla haksız ve hukuksuz komisyon ödemekten kurtulacak. Bankalar yıllardır, milyonlarca vatandaştan 60'dan fazla kalemde masraf adı altında para aldı.
Bunlardan en çok bilinenleri; kredilerden alınan dosya masrafı, kredi kartı aidatı ve her hesaba aksettirilen hesap işletim ücretleri.
Bu paraları ödemek istemeyen vatandaşlar kaymakamlıklarda bulunan Tüketici Hakem Heyetleri'ne giderek dava açıyor. Bu davaların binlercesi vatandaşın lehine sonuçlanırken, Yargıtay'da bu konuda üstelik 10 yıl geriye dönük olarak tahsil edilebileceği yönünde karar verdi.

SADECE ADI DEĞİŞTİ

Sadece dava açanlar parasını alabildiği için dava açmayanlar, bu paraları ödemeyi sürdürdü. Büyük tepkiler üzerine BDDK devreye girerek 60 kalemi 20 kaleme indirdi. Ama asıl sorun olan, kredi kartı aidatı ve dosya masrafı gibi ödemeler kaldı. Dosya masrafının adı kredi tahsis ücreti olarak değiştirilerek, vatandaştan alınmaya devam etti.

ŞİMDİ NE OLACAK?

Türkiye'nin en büyük bankasının Genel Müdürü ve Bankalar Birliği Başkanı olan Hüseyin Aydın'ın bu çıkışı sektörü de karıştırdı.
Şimdi bankacılık sektörü 'Mahkeme masraflarını ödemek mi, yoksa kardan zarar edip müşteriyi kazanmak mı' tartışması yapıyor.
Vatandaş ise haklı olarak, "Madem Ziraat Bankası bunu başlattı, diğer kamu bankaları başta olmak üzere tüm bankalar haksız olarak aldıkları paraları geri iade etsin" diyecek.

Bankaların yetkilileri bu durumu değerlendirmeli. Çünkü zaten bu davaların büyük çoğunluğu tüketici lehine sonuçlanıyor. Banka itiraz etse de sonuç çoğunlukla değişmiyor ve dava masrafları bankaya yükleniyor.
Üstelik paralar yasal faiziyle ödeniyor. Yani külfet katlanıyor.
Mahkemelerdeki iş yükü de cabası.
Gelin bu sorunu kökten çözelim..

TELEFONUMUZ KİLİTLENDİ

Aydın'ın açıklamalarından sonra vatandaşlar, Ziraat Bankası şubelerine gitti. Bize gelen yoğun telefonlara göre henüz şubelere talimat gitmemiş. Memurlar uygulamanın detayını bilmiyor. Dolayısıyla vatandaş geri çevriliyor. Sanırız yetkililer sorunu çözecek ve vatandaşın talebini yerine getirecektir.