Başta gıda olmak üzere ürünlerin fabrika çıkış fiyatı ile market fiyatı arasındaki uçurumun nedeni belli oldu: Üreticilerden alınan hizmet bedelleri... Tüketiciler, bankaların sayıları 60'ı aşan ücretlerinden yakınırken; üreticiler de marketlerin talepleri karşısında şaşkına dönüyor. Marketlerin, üreticiden aldığı masraf ve komisyonların sayısı 100'ü buldu. Bu ücretlerin en bilineni raf bedeli olurken, aktivite parası, kasa yıkama ücreti, kasa önü parası, çalıntı bedeli gibi birbirinden ilginç komisyonlar da var. Hatta bazı marketler, tanıtım dergisi ve mağazada yaptığı restorasyonun parasını bile üretici şirketlerden çıkarıyor. Böyle olunca da maliyeti artan üretici, bunu tüketiciye yansıtıyor.
GİRİŞ ÜCRETİ 100 BİN TL
Edinilen bilgiye göre; bir markanın market rafına girebilmesi için 100 bin lira 'giriş ücretini' gözden çıkarması gerekiyor. Ayrıca her ay markanın büyüklüğüne göre 30 bin liraya ulaşan hizmet bedelleri ödemek zorunda. Mal verip borçlu çıkan markalar bile var.
FİYATLARI ARTIRAN TALEPLER
Ürün listeleme bedeli
Yeni ürün açılış bedeli
Yeni şube açılış bedeli
Mağaza yenileme bedeli
Teşhir bedeli
Kasa önü bedeli
Lojistik primi
Çalıntı bedeli
Dergi bedeli
Ciro primi
Aktivite primi
Büyüme primi Enerji primi
Yıldönümü primi
Hamaliye bedeli
Kategori destek primi
Crm primi
İadesizlik primi
Kasa yıkama parası
Önlük parası