3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ihaleye çıkıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Lütfi Elvan, İstanbul'un trafiğine ilaç olacak '3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin bugünlerde ihaleye çıkacağını söyledi.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :02 Haziran 2015 , 00:00 Güncelleme Tarihi :02 Haziran 2015 , 17:17
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ihaleye çıkıyor

İÇİNDEKİLER

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın duyurduğu, İstanbul Boğazı'nın iki yakasını metro ve karayolunun yer aldığı bir tüp geçit ile bağlayacak olan '3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli' projesinin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) süreci mayısta başlamıştı.

İki katı lastik tekerlekli araçlar, bir katı metro geçişi için ayrılacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ile ilgili bilgi veren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Lütfi Elvan A Haber'e verdiği röportajda Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin bugünlerde ihaleye çıkacağını söyledi. Tünelin seçimden önce ihaleye çıkmasının planlandığını dile getiren Elvan "Biz tüneller açıyoruz. Denizin altından tünelleri geçiriyoruz. Dünyanın en büyük köprülerini yapıyoruz. Bunlar bizim için sorun değil" dedi.

İNCİRLİ-SÖĞÜTLÜÇEŞME ARASI 40 DAKİKA
Tünelin İncirli-Söğütlüçeşme arasında 31 kilometre uzunluğundaki hızlı metro kesiminde 14 istasyon bulunacak. Günde 1,5 milyon, saatte ise tek yönde 75 bin yolcu kapasitesi bulunan metro bölümü, 9 raylı sistemle entegre olacak. Raylı sistemleri, günlük 6,5 milyon yolcu kullanacak. İncirli-Söğütlüçeşme yolculuğu 40 dakikada gerçekleştirilecek.

120 BİN ARAÇ KAPASİTESİ
Projenin TEM Otoyolu Hasdal Kavşağı-Ümraniye Çamlık Kavşağı arasını kapsayacak karayolu kesiminde toplam uzunluk 16 bin 150 metre, 3 katlı tünel bölümü ise 6 bin 500 metre olacak. Hasdal-Çamlık kavşağı arasındaki seyahatin 14 dakikada gerçekleştirilmesi planlanırken karayolu kesimi günde 120 bin araç kapasitesinde olacak.

BEŞ YILDA TAMAMLANACAK

Proje delme tünel olarak inşa edilecek. Projenin inşaatı aşamasında ihtiyaç duyulacak yapı malzemesi dışarıdan hazır satın alınacak. Proje test süreleri dahil 5 yılda tamamlanacak. Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleştirilecek projenin inşaatında 2 bin 800 işletme aşamasında ise 800 personel istihdam edilecek.