Fransız İzleyici Araştırma Kuruluşu
IPSOS'un çalışmasına göre, 2016 yılında Arap kanallarında 75 Türk dizisi gösterildi ve bunlar
600 milyon dolarlık reklam geliri elde etti. IPSOS'un uzmanlarından
Athanas Jamo, 2008'de Türk dizilerinin Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Mena Bölgesi olarak adlandırılan diğer ülkelerin televizyonlarında yer almaya başladığını söyleyerek, 2013'te dizi sayısının 65'e, 2016'da ise 75'e yükseldiğini belirtti. Yerel veya bölgesel 40 kanalda oynayan Türk dizilerinin yıllık reklam gelirinin yaklaşık
600 milyon dolar olduğunu aktaran
Athanas Jama, bu dizilerin en çok Suudi Arabistan'da izlendiğini ve piyasanın
yüzde 7.8'ini oluşturduğunu ifade etti.
Athanas Jama, Türk dizilerinin
Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki pazar payının ise yüzde 7.1 olduğunu dile getirdi.